Ms. Marston 56/De li trenta grai de messê san Ieronimo/22

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465
De li trenta grai de messê san Jerömmo
Lo vigeximo secondo grao si è zuixo
azonto maiuscole, pontezatua, tratin inte forme interrogative e diacrittichi (segondo a prononçia do XVIII sec. e e reggole do Prien do 1745; ecetto "ë" = æ, "ö" = œu);
lasciao a tirde in sciâ "n", in corscivo i atre ligatue, in apiçe e coreçioin posterioî; tra e parentexi quaddre e lettie da azonze, tra e tonde quelle da esponze;
[p. 170r modifica]

Lo vigeximo secondo grao è zuixo.

Lo vigeximo secondo grao si è zuixo, de lo quâ Xe. dixe in lo Evangerio: "Non zuigâ e si non sarai zuigao." E si ne mostra che a zoigâ fassamenti si è mâ, e a zoigâ dritamenti si è bem. E questo o ne lo mostra lì unde o dixe: "Non zoigâ secondo la fassa, ma zuiga secondo le soe hövere."

E de questo san Jacomo dixe: "Non se-vo voi zuxi de iniquitae quando voi honorë li homi personamenti de robe e dezonorai li poveri mâ vestij? E a questo 'o sei veraxementi inimigi de Dee, lo quâ se fè povero e ordenà li poveri e desprexià le richesse. E voi fai lo contrario, che honorai pu um peccao richo cha um povero justo."

E anchora Xe. si ne ameistra che non soramenti non [p. 170v modifica]demo zuigâ lo peccao ni eciamdee lo justo, ma e' se demo zuigâ noi mesmi e non atri, soè che o dixe che lo homo vè la buscha che so frai a inter lo ögio e si non vè lo travo che l'a inter lo so, e in questo ti pöi vei che l'inpocrixia te mostra esse ipocrirto e si te mostra vorei fâ justo rezimento. Levate avanti lo travo che ti ai inter lo to öiho, so è a dî che lo homo se dè avanti zuigâ lê mesmo cha zuigâ a tri e goardâ quanto è mao um travo cha una buscha.

E Davit proffeta dixe: "E' foi zuxe de justixa, e persò e' non temo de esse reputao da li maoi", so è a dî, piaschum chi vö esse reto e meistro de atri dè avanti fâ tâ zuixo in lê mesmo, che ello como justo possa zuigâ atri.

E sam Pero dixe: "Mi castigo lo mê corpo e si lo sotemeto a la raxom, asochè quando e' verò a reprende atri, che non possa esse repreizo mi."

E santo Agustin dixe: "Chi bem dixe e mâ fa, non po reprende salvo lê mesmo". Per che e' demo savei chi nissum non dè zuigâ atri, salvo per cinque modi: lo promê, zuigâ quello che o sa de certo; lo secondo, de quello de che e' l'è obrigao de zuigâ; lo tersso, che zoa a zuigâ; lo quarto, che lo homo zuige tanto quanto e' l'è integnuo de zuigâ; lo quinto zuixo è zoigâ cossì l'um como lo atro secondo de che lo homo è degno. E otra queste condecioim lo homo chi zuiga si pecca mortamenti.

Anchora lo homo dè esse aparegiao de schuzâ quello chi è zuigao a torto e de perdonâ quello chi fosse amendao, e questo è quello che Xe. disse: "Non zoigâ atri e si non sarai zoigao."

E santo Anbröxio dixe che ogni hövera che fa lo homo è tanta acepta a Dee quanto è la intenciom de quello chi la fa, persochè Dee soramenti è quello chi sa la intenciom de lo homo, e si è quello chi dè zuigâ ogni persona.