Ms. Marston 56/De li trenta grai de messê san Ieronimo/23

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465
De li trenta grai de messê san Jerömmo
Lo vigeximo terso grao si è bon exenprio
azonto maiuscole, pontezatua, tratin inte forme interrogative e diacrittichi (segondo a prononçia do XVIII sec. e e reggole do Prien do 1745; ecetto "ë" = æ, "ö" = œu);
lasciao a tirde in sciâ "n", in corscivo i atre ligatue, in apiçe e coreçioin posterioî; tra e parentexi quaddre e lettie da azonze, tra e tonde quelle da esponze;
[p. 170v modifica]

Lo vigeximo terso grao si è bon exenprio.

Lo tersso vigeximo grao si è bon exenprio, de lo quâ Xe. disse in lo Evangerio: "E' ve dago lo exenprio, che cossì como e' fasso a voi, che voi faciai a atri." E in um atro lögo o dixe che la nostra luxe luxe cossì davanti li homi, che elli veg[e]m la nostra bona hövera e che glorifichem lo Paire chi è in cell.

E san Poro dixe: "Non calli de fâ bem davanti da Dee e davanti a li homi", so è a dî, piaschum dage bom exenplio quanto o po e sa. E questo per tre raxoim: la promera, asochè ello sea beao da Dee; la seconda, che ello abia parte in tuti li bem che atri fam a exenprio de ello; la terssa, per amô de lo prossimo, asochè o ge possa zoâ a la soa sarvaciom. De chi mostra fâ bem e per atra intenciom o perde lo merito de lo regno de cell. De so che dixe Xe. de lo farixê, chi fava si bella aparenssa e si avea za resevoto lo so premio, persochè o non lo fava per atra intenciom salvo per esse honoro[sic] e reverio da lo pövo, e de quello o non n'aspeta atro premio cha da lo homo.

E santo Agustin dixe: "Che niguna persona non se teme de fâ bem pareizementi, pu che o lo fassa per amô de Dee. E persò, se te cheisse esse alchuna vota a l'oraciom, ò a atro bem fâ, ò in atro lögo unde ti faci bem, in lo quâ lögo quarche persona te ge sorvavegnisse, non lassâ persò de fâ bem, pöa che per quelli ti non incomensasti, avanti ti te ne pöi alegrâ de lo bon exenprio che ti dai a lo prossimo, asochè quella tâ persona sea mao."

E san Jeronimo dixe tanta fiâ o merita lo pareizo e cossì per lo contrario, che quando lo homo dà lo rê exenprio, tâ fiâ o merita la morte.

E san Grigö dixe che lo merito de lo homo cresse tanto quanto sum le persone a chi o dà lo bon exenprio, ò sea bon consegio.

E san Sidero dixe che se li boin homi pigiassem da ti bon exenprio, a ti non zoa niente.

E santo Anbröxio dixe che le vite de li santi pairi sum scripte asochè la gloria ge cresse, e cossì li boim exenprij li quë no veñem mai men in ceculla cecullorum.

Amen.