Ms. Marston 56/De li trenta grai de messê san Ieronimo/16

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465
De li trenta grai de messê san Jerömmo
Lo sexto decimo grao si è mizericordia
azonto maiuscole, pontezatua, tratin inte forme interrogative e diacrittichi (segondo a prononçia do XVIII sec. e e reggole do Prien do 1745; ecetto "ë" = æ, "ö" = œu);
lasciao a tirde in sciâ "n", in corscivo i atre ligatue, in apiçe e coreçioin posterioî; tra e parentexi quaddre e lettie da azonze, tra e tonde quelle da esponze;
[p. 169r modifica]

Lo sexto decimo grao è mizericordia

Lo(o) sesto decimo grao si è mizericordia. Secondo che Xe. disse in lo Evangerio: "Biai li mizericordioxi persochè elli troveram mizericordia cossì como lo nostro Paire".

E san Poro dixe: "Vestive de mizericordia se 'o vorei esse santi davanti da Dee."

E san Sidero dixe che lo promê grao de mizericordia si è a avei mizericordia de lê mesmo, soè a non lassâ perî la soa anima, e lo secondo grao è a non lassâ perî lo prossimo, lo terso è a non lassâ manchâ lo so corpo, lo quarto è a non lassâ infermâ lo corpo de lo so prossimo.

E santo Agustin dixe che mizericordia non è soramenti la bontae, ma nissum non po avei bontae se o non a mizzericordia. Anchoro[sic] o dixe che demo cossì avei mizericordia de atri como Xe. ave de noi, soè de mete la roba per li corpi e li corpi per la anima.

E san Jerömoni dixe: "E' o voto e revoto ogni scritura de lo vegio e de lo növo testamento e si non ge o anchora trovao che nissuna persona mizericordioza aiha faito rea fin, e se ello è finio mâ quanto a lo mondo ello finisse megio quanto a Dee."

E santo Anbröxio dixe: "Cossì como lo tenpo de le semensse, che lo homo se penssa semenâ de quelle cosse che o se cre avei mao utillitë a lo tenpo de le menssioim, cossì piaschum dè fâ in questa vita per quello che o dexira de trovâ pu in l'atra, e si non è cossa nissuna in questo mondo che o dege pu dexirâ como mizericordia, consoseacossachè Dee a monte bone propietë, de le quë ello non ne uza nissuna senssa mizericordia, e secondo che noi facemo in avei mizericordia conpia da Dee, e' demo vorei fâ mizericordia a lo prossimo."

Unde la mizericordia è in sexe modi sprituai e in sexe modi corporai. Li corporai sum questi, soè dâ da mangâ e da beive a li poveri chi am fame e së, e vestî li nui, e rechatâ li cativi, e vixitâ li infermi, e abrgâ[sic] li pelegrin, deffende li innocenti. E li sprituai sum questi: perdonâ le jniurie, pregâ per piaschum, ameistrâ quelli chi non sam, paciffichâ quelli chi am discordia, alegrasse de lo bem de atri, contristasse de lo mâ de piaschum e reprende tuti quelli chi fam mâ e confortâ piaschum che o fassa bem. E in questi grai sta tuta la mizericordia. E la sorvana mizericordia si è li bem chi se fam a li poveri e de questo o non ne demandâ pagamento e de li mai chi sum stati[sic] fati[sic] o non demandâ vendeta.