Ms. Marston 56/De li trenta grai de messê san Ieronimo/15

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465
De li trenta grai de messê san Jerömmo
Lo quinto decimo grao si è dritura
azonto maiuscole, pontezatua, tratin inte forme interrogative e diacrittichi (segondo a prononçia do XVIII sec. e e reggole do Prien do 1745; ecetto "ë" = æ, "ö" = œu);
lasciao a tirde in sciâ "n", in corscivo i atre ligatue, in apiçe e coreçioin posterioî; tra e parentexi quaddre e lettie da azonze, tra e tonde quelle da esponze;
[p. 168v modifica]

Lo quintodecimo grao si è dritura.

Lo quintodecimo grao si è dritura, de la quâ Xe. disse in lo Evangerio: "Beai quelli chi am fame e sea de dritura, che elli saram saciai."

E san Zoane evangelista dixe: "Cossì como voi savei che Dee è drito, cossì 'o dei savei che tuto che quello che ello fa è bem."

E san Jeronimo dixe che dritura è grande vertue, la quâ è congregaciom de tute le atre, persochè dritura dà a piaschum quello ch'è so.

E santo Agustin dixe: "Cossì como lo fusto quando o s'acorda lo mezo con la cima, cossì quella persona è drita via la quâ non vö pu de lo mondo, ni pu segnorezâ como ge apertem, ni pu como ello ne dè portâ, e cossì o s'acorda lo mezo con la cima."

E san Grigö dixe: "Cossì como le baransse juste non vam pu in su ni pu in zu, cossì la persona drita non se exalte in le soe prosperitae ni se despere in le soe aversitae."

E santo Anbröxio dixe che soma dritura è a tegnî modo e mezura in tute cosse, asochè lo homo non fassa ni tropo, ni pocho, ni tardi, ni tosto, ma che o fassa ogni cossa con discreciom.

E san Bernardo dixe che in quella hora la persona è dritura quando lo cör, la parolla, le hövere, li segnai se acordam inseme in bem.

E santo Agustim dixe che vita de perfeta dritura è a lassâ tuto quello chi despiaxe a Dee e fâ tuto quello che Dee comanda. Acora[sic] o dixe che dritura è a aprexiâ ogni cossa secondo la leze beneita e desprexiâ ogni cossa secondo la soa natura.