Ms. Marston 56/De li trenta grai de messê san Ieronimo/14

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465
De li trenta grai de messê san Jerömmo
Lo quarto decimo grao si è virginitae
azonto maiuscole, pontezatua, tratin inte forme interrogative e diacrittichi (segondo a prononçia do XVIII sec. e e reggole do Prien do 1745; ecetto "ë" = æ, "ö" = œu);
lasciao a tirde in sciâ "n", in corscivo i atre ligatue, in apiçe e coreçioin posterioî; tra e parentexi quaddre e lettie da azonze, tra e tonde quelle da esponze;
[p. 168v modifica]

Lo quartodecimo grao è virginitae.

Lo quartodecimo grao si è virginitae. De la quâ Xe. disse in lo Evangerio: "Seam centi li vostri lonbi e le luxerne aseize e ardente in le vostre main", so è a dî, refernë lo vostro corpo de li dezonesti solaci, e pöi fai bone hövere, e pöi sarei luxerne de lo mondo, de lo quâ Dee se deleta e lo pövo ne sarà ediffichao.

E san Poro dixe che o non basta che lo homo se gorde[sic] da fâ mâ se ello non fa lo bem.

E santo Agustin dixe: "E' o odîo dî da lo nostro Segnor Dee che le vergine fon partie in doe parte, soè che fo partie le mate da le savie, persochè le mate non ornavam le lor luxerne, persochè fon serai föra de le noce", so è a dî che non basta a dî che lo cör sea neto se o non è mondo de ogni machulla de peccao.

O se tröva cinque modi de castitë, de le quae l'una è bona e le quatro sum ree. E' l'è monti homi chi teñen castitae per spramiâ la roba, e atri ge n'è chi stam casti per vanagloria, e questa castitae non piaxe a Dee. La quinta castitae è quella de lo homo che soramenti tem per piaxei de Dee, e questa po esse in trei modi, soè virginitae, continentia e matermonio e monda viduitae, e tute piaxem a Dee. E' l'è vei che lo homo po avei mogiê e con questa stâ senssa peccao, con intenciom per quella fuzî ogni peccao e ogni rea intenciom, e de fuzî l'um e l'atro in ogni necessitae, e reduge li figij chi sum in questo mondo servi de Dee, e in lo atro e' seam erei in lo regno de cell. E cossì como lo servixo de la spoza sea pu aceto a De[sic] cha quello de l'ancilla, cossì o piaxe pu a Dee lo servixo de le vergine cha quello de le atre persone e eciamdee in um atro servixo secondo che Dee dixe in l'Avangerio de la semenssa chi cheite in terra e seando de una atra semenssa, de le quai l'una rende cinquanta per um, a l'atro cento per um, so è a dî che fa Dee cento per um in um mesmo servixo, quello de lo matermonio multipicha mem cha quello de le vidoe tanto quanto è da trenta fin a cinquanta, e quella de le vergine multipicha pu cha quello de le vidoe tanto tanto quanto è da cinquanta fin a cento, per che la virginitae è da tegnî monto cara, persochè a fa preciozi tuti li atri mereti. E questa è una vertue che chi la perde non la po mai recoverâ, e quando la persona l'a perdua si se forsse a fâ de li atri mereti, asochè ello possa azonze per forssa de caritae a la belessa che ello a perduo, soè la virginitae.