Pagina:Marston56.46-133.djvu/93

Da Wikivivàgna

nissum da vita a morte, ma per lo contrario chì noi semo mandai per perdue le persone da morte a vita."

E lantor li apostori fem la lor oraciom, e faita la oraciom e' dissem a li serpenti: "In lo nome de lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. retornai a li vostri lögi e portaine tuto lo venin che avei misso in li magi." E incontenente li serpenti zem a tirâ föra lo venin che elli ge aveam butao adosso, e tropo ge fo mao peña quella cha la promera.

Or partij li serpenti e seando li magi sanai da li apostori de lo venin de li serpenti, li santi apostolli incomenssàm de dî a li magi che elli lasassem li marvaxi erroî e che elli se devessem convertî a la fe' de lo nostro Segnor messê Ihu. Xe., e che elli recognosesem la gracia che elli aveivam avoto da ello per li söi desipori. Ma pu elli stavam indurai in le lor nequicie, e cossì como elli eram futi da la fassa de messê san Matê apostoro, e cossì fuzin da questi apostori, e fuzin de tuto lo regno de Perssia, e insitavam a tuto lo lor poi lo pövo contra li apostori e tratando e ordenando la lor morte per monti e diverssi segni che elli favam.

Or li apostori, a le pregere de lo rè, stem archuno tenpo in Babilonia fasendo contuniamenti grandi segni e curando monte infirmitae in lo nome de lo nostro Segnor messê Ihu. Xe., senper li magi sopraditi, fuzando da la fassa de li apostori, e' andavam fasando monte cosse in li corpi umani per le lor mare arte, le quë cosse li apostori pöa mostravam tuto so che elli favam per mâ de lo inimigo e pricando senper la parolla de Dee, si che in um ano e trei meixi che elli stem in quelle parte pu de X M anime con lo rè preizem batesmo, sensa li fanti pisenim e le femene, e desfasando tute le idolle e' si ge ediffichàm monte zexie, e monti veschi e previ e iheregi in quelle parte ordenàn. E pöa infra tenpo de XIIII agni e' serchàm XII provincie de Persia, e a la fin e' prevegem[sic] a una citae la quâ se piama Suanna, unde g'era LX pontiffici disipori marvaxi, li quë per uzansa quatro fië l'ano e' favam la festa a um tenpio lo quâ elli apellavam lo tenpio de lo Solle, e a piaschuna festa e' aveam piaschum de lô da lo rè una lira de oro. E tuti questi fon ordenai avanati la vegnua de li apostori da li dicti magi, e dixeam che ge devea vegnî doi Ebreij inimixi de dee Solle "e pricheram che devi orâ atro dee, e faranve privâ de le vostre richesse." E ordenàm li dicti pontifici con ordem de lo pövo de la terra, che como li apostori fossem zointi a la terra, che subitamenti e' fossem menai a lo tenpio de deo Solle.

Or zointi che fon li apostori, subitamenti elli fon menai a lo tenpio. E intrando in lo tenpio li demonei incomenssàm a fâ grande brati per le penne de che elli eram constreiti. E li principi e li pontifficij comenssàm monto a costreizem[sic] li apostori che elli feissem sacrifficio a lo lor dee Solle, chi era d'oro e misso a la fassa de lo levante, e a quello dee de la luna chi era misso a la fassa de lo ponente, a li quai li apostori respozem e dissem: "Sea faito silencio, asochè noi possamo dâ responsiom a lo pövo." E faito silenciom[sic], e' mostràm per pezoi raxoin che lo sol e la luna, seando in lo fornimento de lo sê, eram sugeti a lo so Creatô, le qui[sic] non eram inposti in quello tenpio sensa grande inguria de lo so Creatô in quelle statue, "asochè voi sapiai che le vostre idolle non som piñe de Solle ma de demonei, noi comanderemo a li dicti demonei che elli essem de föra e che e' ronpen tute le idolle." De la q cossa tuto lo pövo se maravegà. E deprezente li apostori comandàm a li demone,i a vista de tuta la gente, che elli devessem insî föra de le idolle. E subitamenti o ne insì a modo de doi Saraxim nudi[sic] e neigri, e paream che avessem le fasse colorie, e ronpando le idolle o se movè grande remô inter la gente per lo spaveto[sic] e per lo aprtimento de questi. E lantor li pontiffici corssem sorve li apostori e si li ocizem. E seando in quello pointo grande serenitae, subitamenti o fo faito grande tenpesta de troin e lanpi e forgori, e pu de la tersa parte de lo tenpio ceite[sic] in terra, e quelli doi magi Zeroes e Alfaxa' fon ferij da Dee, che tuti doi devègnem como doi carboim neigri. E pöa, pasai trei meixi, lo rè Sorzon mandà a comandâ che e' fossem tuti bruxai tuti li pontiffici chi g'eram. E cossì fo faito de tuti. E li corpi de li apostori, con grande onô e reverencia, fon portai a la citae, e lì a lo lor onô o fè fâ una zexia, in la quâ pöa o most monti miracolli lo nostro Segnor Dee.

Or elli fon martirizai e morti III callem de[sic] zugno, a onô e gloria de lo Figör de Dee messê Ihu. Xe. chi è beneito in seculla secullorum.

Amen.