Pagina:Marston56.46-133.djvu/68

Da Wikivivàgna

avanti che so fosse, e per segnâ ello ne mostrà monte cosse, e si non se vosse selar a quello chi lo devea trai, ma o lo ze a aspeitâ in lo lögo unde o savea che e' l'avea ordenao de prendello. E maniffestamenti in ello era possansa de morte e de vita. Ma cossì como per lo primê homo, per lo strapasamento de lo legno de la morte avea ogni creatura condanâ, cossì per la morte e per la passiom de messê Ihu. Xe. che ello portà sum lo legno de la croxe, fo cassâ la morte de lo primê homo, e per la croxe fo sarvâ l'umana generaciom, soè quelli chi in ello vörem avei ferma creanssa. Anchora, cossì como de la promera terra fo faito lo primê homo, chi per lo trapasamento de lo legno avea daito morte, cossì era de necessitae che de la pura Vergem nassese prefeto homo, soè lo Figiör de Dee, lo quâ avea faito lo mondo e l'omo e la via perpetua, la quar lo homo avea perdua, e covegne che per la soa passiom se recoverasse."

E Egeas disse: "Queste parolle va e dille a quelli chi lo crem, ma se ti non consentirai a sacriffichâ a li nostri dee, e' comanderò che ti sei morto sum la croxe, la quâ ti loi tanto."

E messê santo Andrea disse: "E' fasso ogni iorno sacrifficio a lo onipotente Dee, lo quâ è eterno e vivo, e non con carne ni con sangoe de bestie, ma quello inocente agnello, con lo cör e con la mente adoro, a lo quâ tuti quelli chi in ello crem fan sacrifficio pigiando la soa carne e bevando lo so sangoe, e ello romagnando senper intrego e vivo."

E Egeas disse: "Como po esse questo?"

E santo Andrea respoze: "Se ti vöi savei como po esse questo, perndi[sic] la forma de li söi desipori e si saverai ogni cossa, e pöa anchora porai avei e esse ameistrao."

E lantora Egeas fo indegnao e fè mete messê santo Andrea in prexom. E ge vègne monta gente chi vossem ocir Egeas e liberâ messê santo Andrea de prexom. E messê santo Andrea sapiando so, si li ameistrava pregando a questa gente che e' non inpaihassem lo so martirio. E lantô e' l'ave lo exenprio de messê Ihu. Xe., che quando o fo preizo da li Zuê, ogni cossa o sostègne con paciencia.

Or la matin sezando Egeas sum la cedia, vegando che ello non poiva möve messê santo Andrea de la soa constancia, comandà che ello devesse esse misso sum la croxe, ligao con le p main e con li pê de forte corde, e che li suza o steisse fin che o morisse. E daita la sentencia, li cavaler preizem messê santo Andrea e si lo missem sum la croxe, ligao con corde da monte parte, e incontenente o fo vegnua monta gente per levallo de la croxe e per liberallo da le main de Egeas.

Or lo quinto modo como ello seguì messê Ihu. Xe. preseveramenti o se demostra in tanto como o pregava che e' non inpaihassem la soa passiom, e per doi iorni stagando sum la croxe contuniamenti o li ameistrava, e ge prichava la parolla de messê Ihu. Xe.. E anchora o pregava lo nostro Segnor Dee monto freventementi che o levasse la forssa a quelli chi lo voream levâ de sum la croxe. E in questo se demostra como la soa passiom fo volentoza e non forssâ. Unde de ello se po dî quella parolla chi disse Davit proffeta: "Con bona vorontai e' offero in sacrifficio lo mê corpo a voi Segnô Dee." E in questo modo lo servixo piaxe monto a Dee che la persona se dispone con bona e ferma deliberaciom a fâ ogni penetencia como fè messê santo Andrea e como am faito li atri santi.

E lo sexto modo si fo che ello seguì messê Ihu. Xe. ameistrando lo pövo de sum la croxe como fè lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. quando ello fo cruciffichao da li Zuê, unde a ello se convem bem quella parolla che disse messê san Zoane: "Li mê pê am ben seguio la via de lo mê Segnô messê Ihu. Xe." E questo dè fâ ogni fidel crestiano, soè seguî la via de messê Ihu. Xe. como fè messê santo Andrea, asochè o possa prevegnî a la celestiâ gloria.

Or stagando messê santo Andrea sum la croxe e ameistrando lo pövo in prezencia de tuti lor, subitamenti o vègne um splendô si grande che nissum ögio terrem ge poiva goardâ, e anchora con questo splendô passà messê santo Andrea de questa vita a la celestiâ gloria, a la quâ ne perduga lo bio[sic] nostro Segnor messê Ihum. Xpe. lo quâ è beneito in seculla secullorum AMEN.


Mirachullo de messê santo Andrea apostoro.

O fo um zovem crestiano chi ze secretamenti a messê santo Andrea e si ge disse: "E' o una mea maire la quâ vegandome bello zovem lo demonio la tentà che comeigo ella devesse peccâ. E vegando so e non vogiando consentî, si me sum partio da ella. De che ella me vö acuzâ a la iustixa e dî che e' l'o vossua forssâ. E persò e' me taxerò, che e' vögio avanti perde la vita cha acuzâ mea maire." Or andando questo zovem davanti lo zuxe. santo Andrea lo seguì. E la maire con rea intenciom fermamenti acuzava lo zovem e dixea che ello l'avea vossuo forssâ. E lo zovem fo da lo zuxe demandao se so era veritae