Pagina:Marston56.46-133.djvu/20

Da Wikivivàgna

la santa maire Zexia canta: "Or Vergine santa Maria ti non aveivi mestê de puriffichaciom, che ti eri tuta splendente". E veraxementi ella fo tuta monda e santiffichâ fin in lo ventre de la soa maire, che non ge romaze niguna cossa de iniquitae, de peccao in ella, e la vertue de la soa santitae se deffendè fin a le atre e strapasava, che ella destrueiva tuti li momenti carnai, e de so li Zuê dixeam, che seando la Vergem Maria in soma de belessa, che non fo mai homo chi in ella avesse um vam regoardo, ni um vam intendimento de vorentai de peccâ. E questa fo la raxom de la castitae e la gracia che ella avea da Dee in questo mondo. E de questo tuti quelli chi ge goardavam se acorzeam, che la soa prezencia deschassava ogni vaña prezenciom e tentaciom da dosso a atrui. E inpersò ella semega a lo sedro, che lo so odor onze tuti li ser'penti. E eciamdee ella semega a la mirra, chi amassa tuti li vermi, e cossì lo so odor ociva tuti li vain pensamenti. R questa gracia ella l'ave sorve tute le atre vergine fin inter lo ventre de soa maire, che za la santitae e la castitae de le atre vergine non ocivam in atrui li movimenti carnai. Ma la vertue de la castitae de la Vergem Maria, quelle chi non eram caste de lor cör passavam davanti ella e stavam caste.

Or l'atra raxom de questa festa fo per reprezentâ la processiom de quello di, che Maria e Joxep e Simion e Ana si fem in quello iorno veraxe processiom e aprezentàm in quello jorno lo Fantin Ihu. a lo tenpio. E noi fassemo cossì processiom e portemo candere[sic] e serioti aseixi per li quai e' asemegamo Xe. jn le nostre main, e portemolle per la zexia. Tre cosse sum in lo cerio, soè seira, stopin e lume, soè fögo, e per queste tre cosse se ne intende atre tre, le quae fom in messê Ihu. Xe.: per la ceira se intende la carne de messê Ihu. Xe., chi nassè de la Vergem Maria sensa coruciom, che cossì como le ave fam la ceira sensa coruciom inmachullâ, cossì fo la nativitae de messê Ihu. Xe., sensa coruciom alchuna ni machulla; e lo stopi[sic] lo qua noi vegamo biancho e in mezo de la ceira, si è l'anima biancha, la qua è missa dentro da lo corpo; e lo fögo signifficha la lumera de la soa vertue e ardente divinitae, e persò in modo de fögo ardente.

Mandà lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. lo Sprito Santo a li söi desipori lo iorno de Pedecosto asochè elli fossem tuti aseixi e inluminai de ello, e conpreixi a amar. Unde e per la qua cossa, se noi voremo andâ davanti da Dee, noi demo esse puriffichai e mondi, e si demo avei tre cosse in noi: veraxe fe', boñe övere e drita intenciom. E cossì como la candeira a anorta[sic] e sensa luxe, cossì la fe' è morta sensa le bone övere, e semegeivementi le bone övere sensa la fe'. E non po avei in lei[sic] alchuna preffeciom. Unde pregemo la Vergem Maria, la qua senssa peccao portà cossì gloriozo Fantin, che ella ne dage gracia de prevegnî a lo so regno biao mondi e neti de ogni peccao.

Amen.


Chì se contèm de la acenssiom de la biâ Vergem Maria.


L'acenssiom de la biâ Vergem Maria fo faita, segondo che se leze in um libero chi fè san Zoane evangelista, in questo modo, che li apostori per la gracia de la prichaciom zem per diverse parte de lo mondo prichando la parolla de Dee, e la biâ Vergem Maria romaze in la caza, la qua era rente a lo monte Sion. E tuto jorno vexitava docementi con grande umillitae lo lögo unde fo passiono[sic] lo so Figör, e lo lögo unde ello fo batezao, e unde ello zazunà[1], e unde ello fo sepelio, e unde ello resusità, e lo lögo unde ello montà in cel, segondo che dixe Epiffolus.

Or la nostra Dona, depoî l'acenssiom de lo so Figör, a vivè agni II-IIIJ, e quando ella lo consuè[2] a l'aveiva agni XIIII, e quando a l'apartorì a n'avea XV, e stè con Ello agni III-III, e quando ella morì si avea agni LII-II. E in quello tenpo a finì e montà in cel, e seando li apostori in Judea e in atre parte de lo mondo, si se tröva in le istorie de la sainta Zexia, che um jorno lo cör de la Vergem Maria era monto infiamao e, dexiroza de lo so Figör, e' fo monto comovoa dentro de lagreme arecordandosse de lo so Figör, como ello ge fo levao, quaxi che a non poiva pu portâ la peña che a centiva in ella. E alaora lo angero

  1. zozuna cangiao in zazuna
  2. o cons[e]vè