Pagina:Marston56.46-133.djvu/19

Da Wikivivàgna

La raxom per che questa festa è dita "ipopati" si è a dî tanto como "prezenciom", che ello fo aprezentao in cotale[sic] di a lo tenpio. È tanto a dî "ipopati" como "contramento", perchè Simeon proffeta e Ana se contràm quando lo nostro Segnor Dee fo offerto a lo tenpio in le mai[sic] de Simion proffeta. Vei è che in quatro modi se demostra la probaciom de messê Ihu. Xe. frager e non pocente: la promera fo la veritae. Ello chi era veritae la qua veritae e menam tuti li homi per luij[sic] e inluminai per lui[sic], lo qua è vita e si soferse de esse portao. Dissem che e' lo portassem dentro lo Fantin Ihu.; e la segonda si è de la soa bontae, che quello chi era soramenti bon e santo vosse esse trovao con maire; la tersa de la soa magestae, che quello chi è portao de tute le cosse in la soa parolla, de la soa vertue se lassa anchora portâ e reseive in le mai[sic] de um vescho. E lantor Simion proffeta lo benixì e disse: "Messê lassa lo to servo in paxe segondo la toa parolla". E Simion lo ihamà per trei modi: salvaciom, lumera e gloria de lo pövo d'Issael. Le raxoim de questi trei nomi se pon prende in quatro modi: lo primê segondo nostra iustifichaciom che Ello era dicto salvaciom e perdona de lo peccao, che Ihu. Xe. si è a dir intrepetraciom salvaciom, perchè Ello salva lo so pövo de le soe peccai, e si è lume de gloria a lo pövo che in primo lo grasom fo circoncizo e batezao e mondo de peccao segondo che l'omo ge dà una candeira aseiza; quanto a lo segondo e a lo terso, è che l'è offerto a l'otar; la quarta si è quanto lo homo è a la processiom de lo iorno che in prima le candere[sic] se benixem, la segonda che le candeire se acendem e dansse in ma[sic] de li fidelli crestiani, la tersa è che l'omo intra in la zexia cantando, la quarta raxom de lo nome de questa festa a chi lo homo dixe puriffichaciom, che cossì como lo homo è prugao de lo peccao e pöa dicto salvaciom, e anchor se dixe candelaria per le candeire chi se portam in quella festa per le bone persone.

E quatro raxiom se pon asignar, per che la Zexia comanda che se fassa questa festa e in cotar jorno: la promera fo per sesâ lo costume de la erexia che li Romain antigamenti soreivam oservâ. E' era uzai de fâ una festa lo promê di de frevâ per amô de Febur maire de Martir, lo qua era lo dee de li demonei, soè de le batage, e questo e' lo favam de V in V agni, e andavam tuta nöcte com candeire e con serioti aseixi intorno a la citae che Febur deisse vitoria a li söi figöi contra a li lor inimixi, e onoravanla con questa grande solenitae, e piamavam la maire de Martir e lo so tenpio lustro, e cossì li Romaim favam questo sacrifficio lo promê di de frevâ, e monti lor dee de l'inferno, e questi favam per le anime de li lor intessesoî, asochè e' fossem in lô aitörio, e le lor femene favam quello iorno la lor festa de la luminaria, la qua cossa era trovâ in le fore de archuni savij, e dixeam che una femena, la qua avea nome Serpentina, era si bella che puldio de inferno la preize per mogê per lo grande amor che o ge portava, e li söi parenti non trovandola la serchavam per li boschi e per le serve, e questo fem per um gram tenpo con lumi e serioti aseixi. E persochè monte persone non lasavam vencer quella intrepreiza, li pagani li quë eram devegnui crestiani a grande peña lassavam quella uzanssa. Ma um papa lo qua avea nome Sergio, si muà quella uzanssa in mego, che li crestiani ogni ano in quello di a onô de la Maire de messê Ihu. Xe. si feissem proseciom per tuto lo mondo con candeire aseize in man.

La segonda cossa per mostrâ la puritae de la Vergem Maria, che se alchuno voresse dî che la Vergem Maria fosse puriffichâ, elli porream crë che la puriffichacio ge fava mestê, doncha, asochè fosse mostrâ la soa puritae, si ordenà la sainta maire Zexia, che in quello di se portasem in man le candeire beneite aseize, e questo per tuto lo mondo, e persò