Pagina:Marston56.46-133.djvu/18

Da Wikivivàgna

(a) puriffichâ lo fantin a la zexia inpersochè l'anima è in si bruta de lo corpo.

La segonda raxom che lo homo dè intrâ che grasom possa överâ cossa perchè ello possa intrâ in la celestiâ gloria, se ello vorà goardâ li X comandamenti de lo nostro Segnor Dee, li quai se sum mostrai per li quatro evangelista.


Ma quando ella conceesse figa femena si se redogam liorni[sic] a l'intrâ in la zexia, e cossì de la conpagna de lo homo, che cossì como lo corpo de lo masiho è formao in IIII- di e l'anima preffeta g'è missa in lo dicto tenpo che voi avei inteizo, cossì lo corpo de la femena a li LIII- jorni l'anima g'è missa in lo corpo, perchè lo corpo de la femena doa tanta pu tardi è forma[o] in lo ventre de la maire cha l'omo, e semegeivementi l'anima se dà pu tardi a la femena e a[1] l'omo. Doe raxoim se ge pon alogar: la prumera è che lo nostro Segor[sic] messê Ihu. Xe. si devea prende carne e forma de homo, e persò lo nostro Segnor Dee vosse fâ gracia e onor a l'omo pu cha la femena; la segonda raxom è che la femena peccà pu cha lo homo, e persochè la femena fo pu caxom de lo travago de lo nostro Segnor Dee che non fo lo homo inper(e)sò che ella incomensà a peccâ.


Or vegne la biâ Vergem Maria a la zexia e offerì lo so Figollo e rechatallo in V modi: lo promê rechato fo che lo primogenito de li XI tribu era rechatao per V dinari e li atri non eram rechatai como li prumer, e de quelli ge n'eram chi no eram mai rechatai, e quando elli era cressui e grandi, si servivam lo tenpio a lo nostro Segnor Dee, e cossì de li animai inmondi che lo primogenito se achatava per offerî a Dee e li atri se menavam con li figöi de l'azena chi semegavam in pegora e atri chi eram morti como lo primogenito de li cain e como era de lo linago de Juda, chi fo de li XI tribu e si fo piaxuo e veraber como ello se devea rechatar, e fo per ello offerto um par de tortore e um par de pipioin. Questa era offerta de li poveri e lo agnello era offerta de la richa gente, e per che non se dixe um pâ de porexin e de coronbi, como se dixe um par de tortore, inpersochè de li coronbi se ne tröva asai e de le tortore non cossì, e otra che lo coronbo si è oxello lusuriozo e la tortora si è oxello casto, e persò lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. che vosse che per ello fosse offerte le tortore.

Or la Vergem Maria ave de pocho reseuo[sic] de l'oro, per che ella averea bem possuo avei lo agnello, se ella avesse vossuo, che e' l'è veritae, segondo che se dixe, che li trei Magi ge offersse grande quantitae de oro, e bem è raxoneive che semegeivi ge dem avei faito grande offerta, e speciamenti a (a) celestiâ grasom como era quello, e fossa che la nostra Dona non se ne retègne niente. E è pu da crë ella dega avei daito a poveri. E alchum vörem dî che ella lo goardà per la provexom de lo viagio che ella devea fâ in Egito.

Or lo esponao si espone che o fo faito III offerte per lo nostro Segnor: la promera fo de lê mesmo a li söi parenti; la segonda per ello fon offerij li oxelli; la tersa fo che ello se offerse lê mesmo sum la croxe per tuti noi. Per la promera se mostra la soa umilitae, che ello Segnô de la leze se sotemisse a la leze. Per la segonda se demostra la soa povertae, che ello fe offerta de povero. Per la tersa se demostra la soa caritae, che ello se dè si mesmo per lo peccao. Or la propietae de le tortore sum tae che elle vöram ato e cantam pianzando e denonciam la prima veritae che vivem castamenti e norigam li söi figi de nöte, e fuzem da tuti bruteci, e la propietae de li coronbi si è, che lo coronbo cöge lo gram e vöra acompagnao, e fuze lo bruteso e non a fel e baxa lo conp[a]gnom e si lo pianze e fa lo so nio sum la prea, e stagando a l'aigoa o cognosse l'onbra de lo spravê e fùzello, e noriga lo so figör cum lo becho, e con lo becho o non pö fâ mâ.

  1. cha