Pagina:Marston56.46-133.djvu/15

Da Wikivivàgna

L'anonciaciom de lo Figör de Dee de la biâ Verem[sic] Maria, Maire de lo Segnor, fo faita in domenega, quando lo angero anoncià a la Vergem Maria l'avegnimento de lo Figör de Dee in carne.

Convegneive cossa è per tre raxoim che l'angero anonciasse avanti la incarnaciom de Dee:

primeramenti per dricsâ l'ordem, de raxom che l'ordem de la reparaciom dè resprende a l'ordem de la pravarichaciom[sic]. O dixe che cossì como lo demonio tentà la femena per tiralla a dubitaciom, e per dubitaciom a consentimento de peccao, cossì l'angero anoncià a l'a biâ Vergem Maria l'anonciamento per mövella a fe, e per fe consentimento, e per consentimento a consevoto lo Figör de Dee;

la segonda raxon fi[sic] fo che a fo övera angelicha che e' seam angeri ministri e servi, e la biâ Vergem Maria seando eleta Maire seando elleta Maire de Dee, sea raxom che ella che per l'angero, lo qua era famillia[sic] de Dee, fosse anonciâ;

la tersa fo per remediâ la falla de li angeri chi eram cheiti de pareizo, che la incarnacion se fava soramenti a la redenciom de l'umana ieneraciom, ma anchora a se fe per la redenciom de li angeri chi cheitem de pareizo, e persò li angeri non deveam esse privai de tanto onor e servixo. E cossì como l'uzanssa de la femena non fo cossa de l'incomensamento de la incarnaciom e li misterei de la ruseressiom[sic] de lo Figör de Dee.

Che seando partia la Vergem de lo tenpio in hetae de agni XIIII e per divina vorontae de Dee spoza è de Joxep, como se leze in la soa nativitae, e seando tornâ a caza de so paire e de soa maire, e stagando in oraciom, lo angero Carbiel, messo de Dee, si ge aparse e sarualla, e ge disse: "Dee te salue Maria pinan[sic] de gracia, e lo nostro Segnô si è sea conteigo, e ti sarai beneita sorve tute le atre femene, e lo fruto de lo to ventre sarà beneito."

E' amo prumeramenti a vei chì perchè lo nostro Segnor vosse prumeramenti che la nostra Dono[sic] e soa Maire fosse spoza. O ne lo mostra messê san Bernardo per tre raxiom:

la promera dixe che per necessitae fo faita spoza, che se dè mostrâ per lo dicto de li sancti, e la primera si è asochè la generaciom de messê Ihu. Xe. se scrivesse per homo e non per femena;

la segonda cossa si fo inpersochè messê Ihu. Xe. vi la fragilitae de la soa Maire chi non avereiva auo[sic] aitörio se ella non avesse auo[sic] mario quando ella fuzì in Egito per la crudelitae de Herodes;

la tersa cossa fo asochè soa maire non fosse tegnua avoltera, persochè ella sarea staita alapiâ, se ella avesse auo figör sensa mario, inpersochè ogni persona se creiva che Joxep fosse paire de messê Ihu. Xe., sallo[sic] la Vergem Maria, a chi e' l'era staito revelao per Sprito Santo;

la quarta cossa, segondo lo dotor, fo che lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. vosse nasse de femena, soè de Maria, asochè o fosse selao a lo demonio, inpersochè lo demonio se creiva e se pensava che ello fosse nao de peccao segondo che sum li atri homi.

Or lo angero ge disse: "Ave pina de gracia".

San Bernardo dixe che la gracia de la Vergem fo in lo ventre, la gracia de la castitae fo inter lo so cör, e caritae in la soa bocha, la gracia de le bone parolle inter lo so cör, la gracia de la mizericordia e de la largessa.

E anchora messê san Bernardo dixe che ella fo bem piña de gracia, persochè li cativi sum tuti reschatai per ella, e li infermi sanai, e li tristi e li peccoi e li mafatoî per ella an sarvamento e perdom, e li iusti reseivem piña gracia, e li angeri leticia, la eternitae gloria e lo Figör de la femena la sustancia de la carne umana.

"Lo nostro Segnô si è con voî", soè lo Sprito Santo, de lo qua voi conseserë[sic], "lo nostro Segnor si è con voî", soè lo Figör de Dee, lo qua voî vestirei de la vostra carne.

E messê san Bernardo dixe: "Voi inter tute le atre femene", soè sorve tute le femene, che cossì vergine sarei Maire de Dee.

Or le femene aveam tute