Pagina:Marston56.46-133.djvu/109

Da Wikivivàgna

Dee. E stagando messê san Lorensso in li tromenti, um cavaler de Dicio chi avea nome Romano se convertì a messê Ihu. Xe. e disse a messê san Lorensso: "O Lorensso, e' vego um bellissimo zovem chi te sta davanti chi te forbe tute le toe piage con um lensör monto biancho, per che e' te prego che ti non me abandoni, ma arditamenti me debi batezâ."

E lantor Dicio disse a Valariano: "E' temo che noi non siamo[sic] vensuo da questo per arte magicha." E comandà che sam Lorensso fosse desligao e che ello fosse misso in la prexom de Ipolito como ello era da pruma. E lantora Roman portà um vasello de aigoa a messê san Lorensso e se fè batezâ.

Or quando Dicio sape so, si fè monto duramenti bate Roman, ma vegando che non persochè questo Roman non sesava de conffessâ lo nome de Ihu. Xe., si lo fè degollar. E in quella mesma nöcte sam Lorenso fo menao davanti a Dicio, e disege che ello devesse orâ le idolle, e se o non lo fava che ello lo farea duramenti tromentâ. E messê san Lorensso respoze: "La mea nöcte non a schuritae, ma tuta è de luxe resprendente." E Dicio vegando la constancia de questo, comandà che fosse faito um leto de ferro como una greixella, e comandà che cossì afogâ che messê san Lorensso ge fosse tuto nudo[sic] desteizo suza, e che otra questo o ge fosse faito um grande fögo de sota.

Or quando questo santo corpo fo sum lo fögo, ello disse a Valarano: "O mizero sapi che questi töi carbim[sic] sum a mi de gram refigerio, ma a ti e' te saram peña eterna." E pöa o dixea per voreillo fâ convertî: "E questo si è persochè per nissuna cossa e' non o renegao lo mê Creatô."

E seando rostio o referiva senper gracia a Dee. E pöa con grande alegressa o disse a Dicio: "O mizero, pöa che tu ai faito rostî una parte de lo mê corpo, fa voze l'atra parte e mangane de so che g'è cöto." E senper o referiva gracia a lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. e dixea: "Segnô mê Ihu. Xe. e' ve refero gracia chi avei vosuo arvime le porte de lo pareizo, asochè ge vegna dentro." E a questa parolla la anima se partì da lo corpo e ze in vita eterna a lozo de lozo de lo Figör de Dee chi è beneito in seculla secullorum.

Amen.


Chì se contèm de messê sam Cremento papa e martiro de Ihu. Xe.

Cremento papa e ermito martiro fo lo tersso papa de Roma lo quâ seguiva la dotrina de messê san Pero apostoro. E si era ornao de belli costumi in tanto che ello era in gracia a li Zuê e a li pagani e a li crestiani, e persò lo amava li gentî perchè ello non li vilanezava, ma senper ge mostrava aperte raxoim per li lor liberi propei là unde elli eram nai e prosevoti e mastrava[sic] che cossì eram quelli che elli adoravam e como elli eram faiti e como elli vaream men, e con aperta dotrina o ge mostrava como elli se poivam sarvâ, soè che elli lasasem li eroî de le idolle. Eciamdee ello conservava li Zuê in questo modo: e' ge dixea como li lor antigi eram staiti amixi de Dee e como la leze che elli aveam avoa[sic] era santissima, e ge dixea che elli deveam avei parte apè de Dee, soè se elli oservavam li sagramenti de la Zexia, soè che elli non negassem so che fo promisso a Abram, e questo fo conpio in messê Ihu. Xe., e so che ello promisse a Abram, che la soa semenssa murtipichereiva per tuto lo mondo, e anchora quello che lo Segnô disse a Davit "de lo fruto de lo to ventre e' meterò sum la mea sedia", e como lo Segnô confermà queste cosse per Izaia proffeta chi disse che la Vergem aveiva um Figör in la[sic] so ventre e lo so nome sarà ihamao Emanuel, soè a dî "nobiscum Deus". E semegeivementi da li crestiani e' l'era amao, consoseacossachè ello avea scripto tuti li nomi de li poveri e tute le contrë, e tuti quelli che o l'aveiva inluminao de lo lume de lo batesmo, e si non li lasava esse tropo suditi a la povertae. E con contunia prichaciom e' l'ameistrava li richi che elli sovegnissem a li poveri batezai e che li poveri non pigassem limoxina plubicha de la[sic] pagain e de (e) li Zuê, e che la vita mondifichâ per lo santo batesmo non fosse bruta per premio de li pagani.

Or resplendendo lo biao Cremento in ogni boin costumi, monto piaxeiva a Dee e a la gente de tera chi aveam roxom[sic] e intendimento, ma alchune persone chi eram sensa raxom, a quelli non poiva piaxei, persochè ello era cognosente de voreri[sic] piaxei a Dee. Per la quâ cossa avegne che um, chi avea nome Sissino, lo quâ era monto amigo de Minuero inperao, non temando messê san Cremento papa de Roma, e Teodora mogê de lo dicto Sissino si seguiva la dotrina de messê san Cremento e s'acostava monto a Dee per contunei