Pagina:Marston56.46-133.djvu/108

Da Wikivivàgna

lo mê segnore." E alaora si fè prende messê sa[sic] Cistro e fello mete in prexom, e comandà che ello ge devesse stare fin a tanto che ello avesse negao Xe. e lo tezoro che ge fo arecomandao avesse reizo.

Alaora messê san Lorensso si lo incomenssà a seguî e a ihamallo digando: "Como vai-tu senssa lo to figollo, lo quâ ti ai ordenao in lo santo ordem sagrao? E non savei-vo voi che 'o eri uzao de non andâ senssa mi e avereive faito cossa chi ve fosse despiaxua?" De che messê san Lorensso se dava grande tribullaciom, persochè messê san Cistro era stëto misso in prexom senssa ello. E lantô messê san Sistro respoze e disse: "Figo, e' non t'o miga abandonao, ma a ti è reservao moi tromenti cha a mi per la fe' de messê Ihu. Xe.. Mi como vego porterò lengê tromento, ma ti como zovem averai e porterai tromenti asai, e pu e diverse cosse saram faite inver de ti che non saram inver de mi, e infra trei iorni ti me seguirai." E lantora ello ge consignà tuto lo tezoro che ello avea e dissege che ello lo devesse tuto despensâ a li poveri. E deprezente messê san Lorensso zè e dè tuto questo tezoro a li poveri crestiani e non callà mai fin che ello non l'ave tuto despensao.

Or messê san Lorensso ze a caza de una bona dona crestiiana chi avea aschozo monti crestiani per la poira che aveam de questo Dicio inperao. E questa dona avea portao per um gran tenpo una grade[sic] döga de testa, e messê san Lorensso ge misse la man sum la testa e ella fo deprezente saña e libera, e a tuti li crestiani chi eram in quello lögo lavà li pê e pöa ge dè la limoxina. Or quando messê san Sistro non vosse consentî a sacrifichâ e[sic] le idolle, Dicio lo fè tromentâ. E seando in li tromenti messê san Lorensso ge dixea: "Paire non me abandonâ che tuto lo tezoro che ti me ai daito e' l'o bem despensao."

E lantor li cavarê de Dicio, intendando como lo tezoro che elli andavam serchando era speizo per questo, si lo preizem e menanllo denanti a Partemio tribuno, e questo lo aprezentà a Dicio. E quando Dicio lo vi si ge disse: "Unde è lo tezoro che noi samo chi è stao misso apè to?" E messê san Lorensso non ge fè nissuna responsiom. E lantô e' lo dem a um cavarê chi avea nome Villario preffeto, asochè ello ge devesse fâ sacrifichâ a le idolle e manifestâ lo tezoro, e se ello non fava questo che o lo feisse tromentâ de diversse penne. E questo Vilario lo dè in goardia a um so servente de la prexom, lo quâ avea nome Ipolito. E seando messê san Lorensso in prexom, lo nostro Segnor Dee mostrà per ello monti mirachulli. Inter li atri ello inluminà um sego, lo quâ avea nome Lucido e lo quâ era staito um gram tenpo in prexom, e monti atri infermi odando so si andavam a ello, e tuti o li sanava.

E stagando cossì in prexom, questo Ipolito ge demandà che era de lo tezoro de lo so segnô, e messê san Lorensso respoze: "O Ipolito, se ti voressi cre in lo mê Segnô messê Ihu. Xe., per lo quâ tu vei quante cosse e' fasso per la soa possansa, e' te mostrerò lo tezoro, e pöa te prometo che averai vita eterna."

E Ipollito respoze: "Se li töi dee fossem cossì virtuoxi, e' farea so che tu me di."

E lantora ello se convertì e resevè lo santo batesmo con tuta la soa masnâ, e incontenente Ipollito vi le anime de li iusti e monti angeri alegrasse. Si che tuti noi possamo vei como le anime de li iusti quando le persone de questo mondo tornam a penetencia. E de so dixe lo Avangerio: "Grande alegressa a li angeri de Dee quando um pechao torna a penetencia."

E in quello dì Vallarano mandà a dî a Ipollito che ello ge devesse aprezentâ messê san Lorensso. E Ipollito ave grande poira, e messê san Lorensso lo confortà prometandoge vita eterna. E quando elli fon davanti a Valariano, e ello ge incomenssà a demandâ lo tezoro, e messê san Lorensso demandà termen trei di per aprezentallo. E lo dicto Valariano lo arecomandà (a) anchora a Ipollito, non sapiando anchora che ello fosse faito crestiiano. E in questi trei iorni che messê san Lorensso ave termen, ello ze e recogè tuti li infermi e poveri che ello trovà, e a lo terso iorno o li aprezentà tuti a Dicio e ge disse: "Vete lo tezoro de la sana[sic] Zexia, lo quâ m'è stao arecomandao e lo quâ in questi mai non mancherà e senpermai o se troverà in le lor main e si lo an portao in cel."

E Dicio odando queste parolle fo monto turbao e fè monto tromentâ messê san Lorensso de deverssi tromenti. E messê san Lorensso ne churava pocho, avanti o ne refferiva gracia e lozo a lo nostro Segnor