Pagina:Marston56.157-187.djvu/32

Da Wikivivàgna

e si dormiva in[sic] pocho, e pöa o se levava e studiava in la santa scriptura. Or questo beneito Jeronimo non stava mai ociozo, ma e' l'orava e studiava senper, e quando o non orava o pianzeiva le soe peccë, e fava questo batandose senper. E lo so cibo era fögie de erbori e reixe de erbe, e beveiva vim con in pocho de aigoa. Or questo beneito Jeronimo era monto molestiao da li demoneij, e lo dì e la nöte, con grandissime tentacioim, e speciamenti de lo vicio de la carne, cossì como o scrive a Custochion digandoge: "Carissimo, quante fië, stagando mi in lo ermo in quella teribr[sic] solitudem, la quâ è bruxâ da li radi de lo sol, chi a li monexi è arido abitacullo, unde o me parea per hövera de demonio esse in le feste de Roma, seando mi soreto, e inpersochè de malanchonia e amaritudem e' era pin, e si andava virmenti vestio de um sacho, e per li grandi cadi e zozuni e' era vegnuo secho e neigro como um moro e stava senper in contunie lagreme, e quando lo söno me vegniva, e' me lasava caze in terra. De lo mangiâ e de lo beive e' me taxo, consoseacossachè li mezelli e li infermi e li languidi beveivam ëgoa freida e uzavam cibi cöti, e era reputao cossa lusirioza, e mi doncho[sic], per poira de lo inferno, me era condanao a cossì arida prexom. E lie e' non ge avea atra conpagnia, salvo de scropioim e de bestie sarvaige, e spessa fiâ inganandome lo demonio, in modo che me parea esse in li balli e li solacij de le done de Roma, la fassa era palida e neigra per li zozuni, e nintedemen la mente bogiva per li dezordenai pensamenti. E vegandome vegnî men ogni remedio, e' me butava a li pê de Ihu. como fava la Madalena, e inmaginandome e' ge li baxava con li cavelli e la carne, la quâ reputava a lo sprito e l'adobava e maxerava con monti zozuni. E como homo sarvaigo e' descoreiva per li dezerti e föra da tuta gente, e de questo e' non me vergögno de confesar la mea infeliciatae[sic] e mizeria, e esse za stëto um dì e una nöte che non sesava de bateme lo peto, fim che Dee me mandà tranquilitae, e questo abiando senper in odio la mea cella, cono[sic] se ella fosse stëta consenteive a li mo[sic] rê pensamenti. E cossì soreto e' me meteia per le oschure e proffonde valle, e speciamenti inter rive, e lì e' me meteiva in oraciom e si repossava la mea mizera carne, e de questo m'è testemonio Dee. E depoî monte lagreme e sospiri e che avea tegnuo li ögi asai a cell, e' pareivame alchuna fiâ li angeri, e con quella alegressa e' cantava quella canticha: «Post te cureremur in odore ungentorum tuorum», so è a dî, l'anima salva pöa che l'a gustao la divina dosesa, e si disse: «Noi recoremo depoî ti, spozo celestiâ, tirao da li töi odi[sic], soè da li töi inguenti, soè da le toe gracie e consolacioim.»"

Or abiando za lo biao Jeronimo stëto per tenpo de quatro agni in questo ermo, e faitoge aspera vita, e temando che o non ge fosse a judicio a l'anima soa de lo fruto che o poiva fâ in la Zexia de Dee, si se partì da lo ermo e si se ne vègne a la citae de Betellem, la quâ è sexe miga a Jerussalem, e como scrive animal[sic] o se misse a stâ in quello lögo in lo quâ fo misso Xe., e studiando lì serti söi liberi, li quë ello aveiva faito quando ello era a Roma con monti atri, e' zazunava senper fin a vespo, persochè o mangiava per vive e non vorea vive per mangiâ. E abiando za faito pezoî disipori de volontae de Cirillo, vescho de la dicta citae, e con lo aitörio de li söi fideli crestiani, li quë eram in quelle parte, e in lo quâ lögo ello ge fè um monestê de monexi a lao de la porta de la dicta citae dever la parte de oriente, e lì o viveiva, in lo santo prepöxito, de agni LV. E in quello tenpo o se misse a stralatâ la santa scriptura. E stete senper vergem fin a la soa fin. E a la fin, per la grande penetencia e anchora per che o fosse monto vegio, o vègne in tanta debilitae de lo so corpo, che per la pu parte de lo tenpo o ge covegniva jaxei, e quando o se voreiva levâ de lo leto per atende a la cura de lo monestê, o ge covegniva mete man a una corda chi pendeiva in lo dicto leto, e cossì o se drisava su.

Or o cheite che a um jorno a l'ora de vespo, seando tuti li monexi asetati[sic] a li pê de lo beao Jeronimo chi ge lezeiva la santa scriptura, e in quella ora o ge vègne um leom, rangezando, chi intrà in lo monestê. E li frai per la grande poira che elli avem, si se missem tuti a fuzî. E seando lo biao Jeronimo romazo soreto, si se levà e ge ze incontra, como se o fosse stëto um animâ demestego ò um homo forestê. E alaora lo leom se inchinà e ge mostrà lo pen[sic] unde e' l'avea mâ, e san Jeronimo ihamà li frai e ge comandà che lavassem lo pê a lo leom e che diligentementi e' serchassem unde lo leom aveiva lo mâ. E serchando e' trovà che o ge aveiva una spina chi ge avea faito marssa, e lo bea[sic] Jeronimo ge la trè föra e diligentementi o lo goarì. E seando lo leom goario, o romaze pöa in lo monestê con li frai, como se o fosse stëto um animâ demestego. E lo bea[sic] Jeronimo cognossando che Dee ge lo avea mandao per utilitae de li frai, si ge dem questo afano, soè che ello menasse lo azem a passe, con lo quâ e tirava le lege[sic] a lo monestê da lo boscho, e ge commissem che o lo devesse bem goardâ fin che ello fosse bem passuo, e che pöa o lo devesse retornâ a lo monestê. E cossì o fè, a modo como se o fosse stëto um pastô, e si lo goardava e lo defendeiva da ogni rê animâ. E quando era l'ora che li frai bezognava de lo azem per andâ per legne, o lo retornava a caza. Or o cheite che um jorno, passando lo azem, che lo leom se adormì forte, e pasando dever lì serti merchanti con li lor gameoi, e vegando lo azem soreto, si lo preizem e ne lo menàm com lor. E pasao una grande ora, lo leom se dessà, e non vegando lo azem o romaze com grande despiaxei, e andandolo serchando e non trovandolo, o se ne tornà a lo monestê tuto dolento e pin de malanchonia. E