Li fioreti de messê san Francescho/31

Da Wikivivàgna
Li fioreti de messê san Francescho
cap. 31
da-o manoscrito Marston 56, f. 133r. - 156v., da libraja Beinecke de Yale, 1465;
clicca i asterischi pe di rafronti co-a verscion toscaña;
clicca o segno inta colonna de scinistra pe vixoalizâ a verscion toscaña a fronte

[p. 143r modifica]31.

E cossì como lo nostro Segnô messê Ihu. Xe. disse in lo Evangerio: "Mi cognosso bem le mê pegore e le mê pegore cognossem mi", e cossì lo biao paire san Francescho, como bon pastô chi savea tuti li meriti e le vertue de li söi conpagnoni, e tuto questo era per divina inspiraciom, e per lo contrario o cognossea tuti li lor deffeti, per la qua cossa ello proveiva a tuti e ge dava remedio, soè umiliando li superbi e exaltando li umilli e vituperando li vicij e exaltando le vertue con amor; unde se leze in li mirocolli[sic] e in le revelacioim, le quae e' l'aveiva de quella soa promera famigia.

E inter le quae se tröva che una fiâ, seando san Francescho con li dicti söi conpagnoni e raxonando inseme de Dee e non seandoge lantora frai Ruffin, perssochè ello era in la serva in contenplaciom, e seando in quello raxonâ de Dee, e echa che frai Ruffin ese föra de la serva passando in pocho largo da questi. Alaora san Francescho lo vi e se revozè a li conpagnoni e si ge disse: "Dime fraelli qua ve crei-vo chi sea la pu santa anima la qua Dee agie aora in lo mondo?" E questi ge respozem che se creivam cha a fosse la soa. E alaora san Francescho ge disse: "Carissimi, sapiai che mi sarea lo pu indegno e lo pu vî homo che Dee abia in questo mondo, ma vei-vo quello frai Ruffin, lo qua esse aora de la serva? Dee m'a revelao che la soa anima è una de le tre [più sante] anime che ello abia in questo mondo, e si digo che voi non ve deletai* de piamallo in soa vita san Ruffin, consoseacossachè l'anima soa si è confermâ in gracia e canonizâ in cel da lo nostro Segnô messê Ihu. Xe.". E queste parolle san Francescho non le dixeiva mai seandoge frai Ruffin.

E semegeivementi san Francescho cognossea li deffeti de li söi fraelli, cossì como se conprende ihairamenti in frai Ellia, lo qua spesa vota o lo reprendea de la soa superbia; e in frai Zoane de la Capella, a lo qua o disse che o se devea apichâ per la gora per lê mesmo, e cossì a quello frai a lo qua lo demonio tegniva streita la gora quando e' l'era coreto de la dezobediencia; e cossì in monti atri frai in li quai li deffeti secreti o li cognossea iheramenti, e cossì le vertue, per revelaciom de messê Ihu. Xe.

Lo qua sea senpre beneito.