Proze religioze do sec. XIV/Preces

Da Wikivivàgna
Proze religioze do sec. XIV
Preces
In apiçe e ligatue; tra parentexi quaddre e lettie da azonze, tra parentexi tonde quelle da esponze; azonto maiuscole, pontezatua e diacrittichi (segondo a prononçia do 1745 descrita da-o Prien): acento aguçço = vocale longa, acento grave = vocale curta.

[p. 64v modifica]...quia iuxta erat monumentum, posuerunt Ihesum.


Incipit principium offitij et discipline. Prior vel alius ordinatus sic incipit:


Karissimi fray, in lo començamento de lo nostro offitio e disciplina, segondo bonna usança, noi se torneremo a la fontanna de gratia e de misericordia, madona sancta Maria, e si la pregheremo devotamenti, che ge piaxa de pregar lo so beneito Fijor, che questo offitio de disciplina che noy faremo, noy si lo façamo a honor e reverentia de la soa sanctissima passion e morte e a remission de le nostre peccae et a salvation de le nostre annime.

Responde: Criste lo faça per la soa pietae et misericordia.

E açò che noy seamo exaudij, si la sarueremo cum l'angelica salutation, digando:

Ave Maria gratia plena dominus tecum etc.


Sub scilentio finita salutatione inmediate cantando...

[p. 67v modifica]
Alia oratio


Aytoriaime, segnor Dee, doce messer Yhesu Christe, veraxissimo Salvao. Messer, mandayne de la vostra sanctissima gratia, paxe, amor et consolation, a noy tuti, e a tuti li atri chi per lo mondo sum.

Alia oratio


Aytoriaine e amaistrayne, docissima e gloriosa Vergem, madona sancta Maria. Madona, mandaine de la vostra sanctissima gratia, e metine in santa via.

Sequntur preces


Beneito e loao e regratiao sea lo nome de lo nostro Segnor messer Yhesu Christe, luxe de parayso e de tuta la corte celestiá. In eterno e otra. Amen.

Alia preces


Loço e gloria habia la divina maiestae, çoè Dee Payre e Fiio e Spirito Sancto, tre personne in unitae. Pregemoli devotamenti cum tuta bonna intention e bon proponimento, che ge piaxa de mandar in noy gratia che noy hayemo faeto questo beneito offitio a honor e reverentia de lo so sanctissimo nome, e de la soa beneita passion e morte, e a corretion de peccae e de manchamenti nostri, e che de questo beneito offitio noy seamo perseveranti fin a la fin nostra.

R. Christe lo faça per la soa pietae e misericordia.

Alia preces


Fray karissimi, preghemo per li nostri payri e per le nostre maere, e per li nostri fray e sor, parenti e frai de questa beneita compagnia, e per amixi e per tutte le annime chrestianne chi sum passae de questa miçera vita, che se elle fossem in alcunne penne de purgatoryo, lo nostro Segnor, se ge piaxe, si le traghe de penne e le menne a la soa beneita gloria.

Responde ut supra.
Alia preces


Preghemo per lo stao de la sancta mayre çexia; per messer lo papa e per li segnoy cardenay e per li rei, principi e baroni, chi an a reçe e a guiar tuta la humanna generation, che lo nostro Segnor beneito gi dea gratia, força e bairia che elli la possam reçe e guiá per quella maynera e via chi semper loço e honor e gloria sea de lo sanctissimo nome e honor e reverentia de la soa beneita passion e morte, a multiplicamento de la santa fe catholica e a recoveramento de la sainta terra de otra mar.

Responde ut supra.
Alia preces


Preghemo per messer l'arcivesco, payre e pastor nostro, e per tuti li religiosi e choy iheregay li quai an cura de le annime nostre, che lo Segnor beneito gi dea gratia che elli possam salvar le soe annime e le nostre.

Responde ut supra.
Alia pre[c]es


Preghemo lo nostro Segnor messer Yhesu Christe, che ge piaxa de mandar paxe de cel in terra in tuta la crestianitae de ça da mar e [p. 68r modifica]de là da mar, unde è guerra e tribulation, che ello ge mande paxe e bonna consoration per li meriti de la soa sanctissima morte e passion.

Responde ut supra.
Alia preces


Preghemo per la nostra citae e per lo destreito, che lo nostro Segnor messer Yhesu Christe destenda le main de la soa sanctissima misericordia e si daga veraxe cognoscimento a tutii quelli chi am a reçe e a governá questa citae; e che lo doçe messer Yhesu Christe ge dea gratia che elli la rezam a quella via e maynera chi sea a crescimento e deffension de la citae nostra, paxe et consoration de li citayn nostri e de quelli chi ge hatan[sic] e habitar ge den.

R. Christe lo faça per la soa pietae e misericordia.

Alia preces


Preghemo per li nostri recomanday e per le nostre recomandae, e per tuti quelli e quelle chi speran in le nostre oratioyn, che lo nostro Segnor messer Yhesu Christe no guarde a le lor reçe e pecae, ma li exaudissa, e ge responda a la lor bonna intencion e si ge daga ço che g'è necessario a l'anima e a lo corpo.

Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo per tuti quelli chi n'am offeyso o fayto o dito vilania, o a chi noy avessemo offeyso in alcunna guisa o maynera; che lo nostro Segnor messer Yhesu Christe no guarde a le nostre reeçe e peccae, ma perdonne a noy e a lor, per la soa misericordia e pietae.

Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo per li naveganti chi sum per l'universo mondo; per quelli de mar e per quelli de tera, e spetiarmenti per li frae de questa conpagnia beneita. Che lo nostro Segnor messer Yhesu Christe li aie a li lor perigi e necessitae, e li abia semper in la soa beneita guardia e li torne a casa lor, sayn et salvi con li soy dinai, mercatie[sic] e havei, per la bontae e misericordia soa.

Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo per li mercanti e arteixi chi traffegam le cosse do lo mondo, che lo nostro Segnor li dea gratia che elli façam mercantie e traffegi leay, per quella via e mainera chi sea loso de Dee e salvation de le lor annime

Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo per tuti li pelegrim e pelegrinne, chi vam in pelegrinaio per l'universo mondo, che lo Segnor beneito gi dea gatia[sic] che elli possam far viagij iusti et santi, chi seam honor de Dee et salvation de le annime lor per la bontae e misericordia soa, e che elli pregem per noy e noy per lor.


Preghemo per tuti quelli chi no sum bapteçae, chi sum fora de la santa fe cristianna. Che lo nostro Segnor messer Yhesu Christe ye illumine li lor cor de la santa fe cristianna, e li reduga a lo so santo baptesmo, açochè elli possam andar a la soa beneita gloria.

Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo lo nostro Segnor messer Yhesu Christe, che ge piaxa de mandar in su la terra bon aere et bon sanitae e habondantia de victuaria, e li fructi necessarij de la terra ge piaxa de dar, e quelli conservar, per la soa grande bontae e misericordia. [p. 68v modifica]Responde ut supra.
Alia prece


Preghemo per tutti quelli chi avesseno[sic] daito o deissen de li lor dinai o de lo lor havei, aitorio, conseio o favor in adriçar o far adriçar questa beneita casa, chi è casa de nostro Segnor. Che lo nostro Segnor li merite de questo benefitio, e li multipl[i]che li lor ben spirituai e temporai, e finarmenti li faça habitar in la soa beneita gloria.

Responde ut supra.
Alia prec.


Preghemo per lo nostro prior e per lo nostro sotteprior e per li nostri conseihee, massai, officiarij de questa beneita casa e compagnia chi sum et chi seram per archum tempo; che lo nostro Segnor beneito sempre ge dea gratia de réçene et de guiarne per quella via e mainera chi de Christe crucifiço, redentor nostro, sea loço, e multiplication de questa beneita compagnia e salvation de le annime nostre.

Responde ut supra.
Alia prec.


Preghemo per tute le annime christianne chi sum in stao de peccao mortar e speciarmenti per li fray de questa beneita compagnia. Che lo nostro Segnor li tragha de peccao e li meta in stao de gratia et de penetentia per la santa piaetae soa.

Responde ut supra.
Alia prece.


Pregemo per tuti quelli [chi] sum in stao de gratia e de penetentia e speciarmenti per li nostri singulai frai de Madona da Castello e per tuti li atri chi fam questa disciplina beneita in Çenoa, in lo destreito e in ogni atra parte. E maormenti per noy miseri peccaoy chi semo vegnui a far memoria in questo beneito di de la soa beneita morte e passion, che lo nostro Segnor, per gratia e penetentia e per esser devoti de la soa beneita morte e passion, in la fin nostra tuti ne menne a la soa santa e beneita gloria.

Responde ut supra.
Alia prece.


Anchora preghemo la gloriosa Vergem Maria e lo gratioso appostoro messer san Berthomé, maire e patron de questa compagnia, e tuti li atri beneiti santi e sante, che elli preghem lo nostro Segnor messer Yhesu Christe che de queste pregere che noy amo faito, e de tute le atre che noy faremo, ello ne exaudissa, per la soa incarnation, per la sainta nativitae e per la alegra apparition.

Responde: Cripste lo faça per la soa pietae e misericordia.


E açochè lo Segnor Dee ne exaudissa de tute queste pregere, e açochè la doçe Vergen madona santa Maria de ço lo preghe, si diremo cinque fiae lo Pater noster, e cinque fiae Ave Maria, con disciplina.

Sequitur Santa Croxe
oratio


Sancta Croxe pretiosa
Unde Christe fo iavao
E cum morte si penosa
Per nostro amor crucificao,
Vostra força virtuosa
Si ne schive da peccay
In vita eterna gloriosa
Ne faça alegri e consorai.



Aytoriaine, segnor Dee, Christe veraxe Salvaor; messer, mandaine de la vostra gratia e de lo vostro [p. 69r modifica]santo amor a noy miseri peccaoy e a tuti li atri chi per lo mondo sum.

Segnor, Dee Payre,
Voy savei la vita mea.
Se avesse faito ni dito cossa,
Chi contra li vostri comandamenti sea,
Messer mandaimene pentimento
Avanti la fin mea,
Açochè depoý la morte mea,
Requesto no me sea.