Pagina:Marston56.46-133.djvu/89

Da Wikivivàgna

in lo di de la Pasqua ge n'era grande murtitudem de gente." Or vegando[sic] lo iorno ordenao, e' fem montâ messê san Iacomo sum lo pregamo, eli e seando messê san Iacomo li farixê incomenssàm e li ministri de la leze e li scribi a dî in ata voxe: "O Jacomo iustissimo pu cha tuti li atri, a lo quâ noi demo tuti obei, persochè lo pövo arra de Ihu. crucifixo, per che anonciane lo so principio como ello è."

E alaora messê san Iacomo respoze con una grandissima voxe e disse: "Perchè me demandâ-vo voî de lo Figo de la Vergem Maria chi seze in cel da la drita parte da la vertue de Dee e chi retornerà a la fin de lo mondo in le nivolle de lo cel, o homi Zuê, persò e' sum montao in ato, asochè e' renda testemonia de Ihu. Nazareno, lo quâ fo cruciffichao da li scribe e farixê eponando a ello che ello era mago e non veraxe Figör de Dee, lo quâ fo avanti che lo mondo fosse, e in li nostri tenpi de la semenssa de Davit, de lo corpo de la Vergem, umana carne a resevoto, e nassè in lo tenpo de la segnoria de re Erodes, e resevè morte in la poistaria de Pillato, e a lo terso dì o resusità da morte a vita, e a deto a noi söi desipori bairia de poi inluminâ li segi e deschassâ li demonei, resusitâ li morti e de sanâ ogni infirmitae, e b e abiandone ello manifestamenti manifestao e proao como ello era resusitao, e arecordandone tute le cosse che avanti o n'avea dicte e manifestae, o preize cibo con noi e si ne mostrà iharamenti le piage de li söi pê e de le soe main e de lo costao, e ne disse che o devea montâ in sê a lo so Paire, de che noi se contristamo. E ello vegando la nostra tristessa disse: «Alegrëve, che e' me ne vago a lo mê Paire, e si ve manderò lo Sprito paracrito.» E in nostra prezencia e depoî IIII- iorni o montà in cel. E noi stagando e vegando quado[sic] ello montava in cel, si ne aparsse doi angeri chi ne dissem: «Questo è Ihu. Xe., che cossì como ello è aora levao da voi, cossì ello retornerà a lo dì de lo zuixo, como voi lo vei montâ in cel.» E pöa de lì a pochi iorni, seando noi tuti asetai in um lögo digando como messê Ihu. Xe. era veraxe Dee e nao de la Vergem Maria, subitamenti sopra[sic] noi vègne lo Sprito Santo como una luxe de cel, e piaschum de noi aseize si che subitamenti e' inteizemo e sapiemo tute le atre lenge de tute atre gente, e n'a faito parllâ tute le grande cosse de lo Figör de Dee vivo."

Or abiando messê san Iacomo sastifeto[sic] a questa prichaciom a monta gente chi monto vorentera aveam inteizo, incomenssàm a glorifichâ Dee e a dî: "Ozana fillij Davit".

E lantor li scrivaim e li farixê dixeam inter lor: "Or e' amo faito mâ de lo testemonio che noi amo daito. Andemo e butemollo zu de lo pregamo, asochè tuti li atri abiem poira e non cream in Ihu." E con grande voxe e' criavam e dixeam: "Lo zuxe sia[sic] aora morto!"

E chi se conpisse so che disse Saramon, chi disse: "Levamo zu lo iusto, persochè l'è contra de noi, e persò lo fruto de le soe övere destroviamolle."

E lantora li farixê se aprossimàn a messê san Iacomo e si ge dissem: "Noi te aveimo dicto e pregao che ti levassi lo erô de lo pövo, e ti ge l'ai pu acressuo."

E messê san Iacomo respoze e disse: "E' ge lo o levao con la veritae e mostragello apertamenti."

E vegando li farixê che tuto lo pövo era levao e creivam in messê Ihu. Xe. per la prichaciom de lo apostoro, e subitamenti e' lo butàm zu de lo pregemo digando l'u a l'atro: "Alapiemo lo iusto." E incomensando alapiâ con le pree, ello seando in terra e non possando morî, o se levà in zenoge e stava in oraciom e dixea: "Messê Ihu. Xe. perdonai a questi che elli non san so che se fassem." E digando messê san Iacomo queste parolle, seando senre alapiao, um de li saserdoti, figo de Rechel, comenssà fortementi a criâ a tuta gente, digando: "E' ve prego che o perdonei[sic] a questo e che so che voi fai ello prega a Dee per voi chi lo alapiai." E um de quelli farixê preixe[sic] una grande pretega de tenzoi e dène sum la testa a messê san Iacomo, in tar guiza che ello ge ronpì la servella de la testa. E de tar martirio messê san Jacomo fo cornao e fo sepellio prello[sic] de quella zexia.

E per III- agni o governà la Ihexa de Ierussallem.

E questo fo quello apostoro chi zurà, depoî la passiom de nostro Segnô, che ello non mangerea ni beverea mai, fin che ello non visse messê Ihu. Xe., e depoî la resuresiom de Xe. benexì lo pan e dello a Jacomo Iusto e dissege: "Fraello mê Iacomo, manga lo to pan, che lo Figo de la Vergem è resusitao da morte." E in