Pagina:Marston56.46-133.djvu/32

Da Wikivivàgna

lagreme m'a spainto lo mê devoto per caxom de lo so conpagnon pregandollo? O doncha vorei-vo voi che ello perisse? Per che e' ve prego che vogai che lo so cramô intre dentro da lo to cumspeto e libera quello frai de la soa tentaciom, e dage animo forte e constante in preseverâ". Le quë cosse vegando questo e intendando, fo conpointo in lo so cör, e disse a lo bon frai: "Leva suza e intremo inter lo monestê, persochè a li iorni de la mea vita e' non me partirò da questo monestê, persoche e' vögo de chì avanti servî a lo nostro Segnor messê Ihu. Xe., lo quâ per le pregere de la soa santa marie Maire e le lagreme per mi spainte e exodie". E alaora o ge vege[sic] cointando tuto quello che l'avea visto e inteizo, e intrando inter la ihostra de lì avanti o menà santissima vita.


E l'era una vergine la qua avea grande devociom in la biâ Vergem Maria, e avea avoto tuto tenpo de la soa vita, e vegando ella lo tenpo de la soa fin, si disse a um de quelli chi ge stavam per contra: "E' te prego, che ti me vagi per lo preve, e dige che o me aduge lo corpo de Xe. avanti che e' vage de questa vita". E questo se movè deprezente e ze per lo preve, e non possandollo trovâ, um ge disse: "Va a serchâllo in caza de cotar nober homo". A la qua caza andandoge e trovandollo, si ge disse como quella vergine voreiva la conffeciom e la cominiga. E lo preve respoze como ello non poiva lassâ in quello pointo quello gentiromo, lo qua ello cumffessava. Alaora lo sechular disse so, lo qua era conseigo: "Quando ve piaxe e' anderò a cominigalla mi". De che lo preve fo contento. Alaora lo sechullâ se movè prendando lo corpo de Xe. con ogni reverencia, como se convegniva, e vege[sic] a la caza de questa vergine inferma, e intrando o ge vi doze posselle belissime, le quë eram intorno a questa, inter le quë ne stava una da la testa con um mandillo biancho, con lo qua e' frobiva lo vizo de questa poncella inferma, per caxom de lo suor. E questa era la biâ Vergem Maria, e le atre stavam tute de intorno. E depoî questa vixiom lo schorâ se acostà a lo leto de la vergine con reverencia portando lo corpo de Xe., e alaora tute quelle vergine vegando lo corpo de Xe. se inzenogàm in terra fin che ella fo cominigâ e pössa si desparìm. E lo sechular, lassando la poncella, si retornà a lo preve chi era con quello gentiromo, e intrando in la caza o vi una grande quantitae de gati neigri, li quë l'um andava sum la fassa de questo gentiromo, e l'atro sorve lo peto e sorve tute le parte de lo corpo. E lo gentiromo stagando sum lo leto si criava monto forte, digando: "Cassa via quelli gati!" E le gente chi ge eram dixeivam inter lor: "Veraxementi questo è föra de la memoria, consoseacossachè lì no ge era atri cha lo scholar chi avea lo corpo de Xe. in man, chi visse questi gati. E ello retornà anchora a la dita vergine, e intrando in la camera o ge vi anchora le dicte vergine, soè le poncelle, e questo per reverencia stava da la longa per vei la fin de questa. E stagando cossì, quella chi era da la testa si ge disse: "Vegni amiga mea, vegni a incornate". E deprezente passà de questa vita. E la gloriosa Vergem Maria preize lo so sprito e portallo via con le atre vergine per le aire loando lo nostro Segnor Dee. E vegando queste cosse lo schorâ retornà a chaza de lo richo homo là unde li previ e li gati chi in prima ge avea visti si ge retrovà. E stagando per um spaciom[sic] si vi vegnî um demonio con monti demonei portando um granfio in man, lo quar o misse in bocha de questo richo homo, e cassandolo fin a li interioî dentro, e' si ge lo vozea inter lo corpo, fin che l'anima insì föra. Per la quâ cossa quello incomensà a fâ si grande criar, che per tuta la contrâ fo odio da li vexim.


O fo um cavaler chi avea tuta la soa richessa consumâ, e de monti famigi che o sorea tegnî, o vègne a tanto, che ello era soreto con la soa dona. E lo demonio ge aparsse in similitudem de um servente, proferiandose a li söi servixi, se elli ge fossem in piaxe[sic], e temando questo segnô de reseive li servixi de um zovem chi pareiva de tanto valor, seando vegnuo in povertae, pu o consentì a la so requesta de vorentae de la mogê, e per che e' digai monte parolle avanti che lo segnô fosse la matin levao de leto, questo serviciâ vegniva da la serva con serte chasaxoim de bestie tai da mangâ e tae da vende, e in questo modo e in atre