Pagina:Marston56.46-133.djvu/31

Da Wikivivàgna

e, stagando cossì, e' ge statuin questa regula, che la matin fin a l'ora de tersa e' stava in oraciom, e da tersa fin a nonna a fava lo so lavor, e a l'ora de noña a tornava a la oraciom e non se ne moveiva fin che lo angero de Dee non g'aparegava e de la soa propia man a (la) pigava la vianda. E cossì la Vergine creseiva ogni di in grande santitae e in l'övera de Dee, e si era spesso vexitâ da li angeri e si veiva e uzava ogni jorno con la divina maistë.

E quando le atre fantine soe compagne se rechuzavam de l'oraciom, e da le ore, ella zamai non se ne rechuzava, si che in le ore de Dee e in l'oraciom e' l'era senper la promera e non ge ne era nissuna semegante a ella, ni eciamdee o non se trovava nissuna pu meistra in la siencia de la leze de Dee, ni pu caritativa in la caritae, ni pu pura in la puritae, ni pu umer in la umelitae, ni pu leâ in la castitae, e in ogni vertue pu preffeta. E contuniamenti e' l'andava cressando e multipicando ogni vertue, ni fo mai nissum chi ge odisse dî mar. Tuta la soa parolla si era pina de gracia, asochè fosse cognossuto[sic] che de la soa bocha non ne insiva atra parolla cha de loâ Dee. E senpermai a stava in oraciom e avea senper per mente li comandamenti de la leze e era senper solicita a goardasse, asochè ella non cazesse in alchuno[sic] peccao contra le soe conpagne. E senper che alchum la sarvava, ella refferiva senper gracia a lo nostro Segnor, la vianda che a pigava da le main da li angeri, quella vianda ge bastava tanto, e le atre viande che ella aveiva da li pontiffi[sic] a le pigava e le portava inter li poveri. Li angeli[sic] de Dee eram spesso visti con ella chi ge tegnivam conpagna e chi la conffortavam, e se per ventura niguna perssona ge fosse staita marota, de che marotia se fosse, e ella la tocasse, deprezente a la sanava.


Seando madona santa Maria de XIIII agni, li pontiffici de lo tenpio denonciavam, como era uzanssa, che le vergine de lo tenpio a lo lor tenpo devesse[sic] tornâ a caza, perchè elle fossem marië learmenti e segondo la leze.

Uzansa era in quello tenpo inter li Zuê, che quando nasseiva quarche fantina de grande linago, che si tosto como e' l'aveiva intendimento, li lor parenti si la metevam[sic] in lo tenpio per inprende e per esse meistre, e quando elle eram de l'etae de agni XIIII, si le remenavam a caza de li lor parenti, asochè elle fossem marië segnodo[sic] che la leze comandava.

Or quando lo pontifficho denocià[sic] questo, como e' o dicto de sorva, ò quanto vorentera le vergem de lo tenpio odivam questo comandamento, salvo la biâ Vergem Maria, la qua dixea che a non poiva fâ questo, consoseacossachè so paire l'aveiva invoâ e promissa a lo servixo de Dee, e che ella mesma avea invoao la soa verginitae a lo servixo de Dee. Alaora lo pontifficho fo de so cumturbao, non sapiando che fare[sic] ello non vorea ronpî la scriptura, la qua dixeiva: "Invoaive a lo vostro Segnô Dee e rendei lozo", e da l'atra patre si dixeiva: "Non vögo ronpir[..] la uza[n]ss[..] de la leze" e' deliberà de aspeitâ una grande festa, la qua favam li Zuê, e a[v]e li pu savij vegi de la contrâ, e disse tuto lo faito, e fo daito sentencia che de questo o se ne consegasse a[..] messê Domenendê. E' l'era inter lor greve cossa, e alora e' zem tuti a fâ oraciom, e [..] semegeivementi lo vescho, e demandàm a lo nonstro Segnor Dee che ello ge demostrass[e] de so lo so volei. E alora o vegne da cel una grande voxe la qua fo inteiza da tuti e [..] disse che tuti quelli de la caza de Davit li quë non an mogê, che piaschum pigasse una verga de parma in man e portassela a l'otar, e quello lo quar la soa rama ge fior[ireiva] in man e zermogereiva segondo la proffecia de Isaia proffeta e lo Sprito Santo in semegansa de una coronba biancha verà sorve ello, sensa dubio quello è quello chi dè avei la Vergem Maria per mogê. Inter li quai era Ioxep de la caza de Davit. Questo se partì ocurtamente de ihexia penssando che a ello non apertegniva avei si zovena