Pagina:Marston56.46-133.djvu/122

Da Wikivivàgna

Cristofaro ave grande peña e ave grande poira de nego[sic] con questo fantin. E passao che l'ave questo fantin con tanta penna, si lo misse sum la riva de lo fiume e si ge disse: "O figollo, in quanto grande pericoro me ai misso questa nöcte, che ti me pezavi si fortementi adosso, che o me parea avei tuto lo mondo adosso a la penna che avea tanto afano."

Alaora lo grasso' disse: "Or non te maravegâ Cristoffa[1], inperochè tu non aveivi solamenti lo mondo adosso, ma quello chi creà lo mondo ai tu portao con le toe spalle, inperochè sum Xe. lo to Ree, a chi ti servi in questo servixo. E asochè ti sapi che te digo la veritae, quando ti sarai tornao a la toa cabana, si ficherai lo to baston in terra e damati' troverai che ello averà faito fruto." E dicto questo incontenente o desparvì da li ögi de Cristofaro.

E ella[sic] alaora si passà lo fiume e si andò a la soa cabana e si fichò lo so baston in terra. E la matin trovò che lo so bastom era pin de datari monto maturi. Aora depoî queste cosse, si avege[sic] che andando Cristoffa a una citae chi se piamava Anselninio, non posando intende la soa lengoa, si pregò lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. chi ge deisse gracia de poi intende quella lengoa. E stagando in oraciom, li zuxi de quella citae creando che ello fosse föra de la memoria, si lo lassàm stâ. E ello si ave da Dee tanto[sic] gracia, che ello intendea bem quella lengoa, e incontenente se ne andò a lo lögo de la disputaciom e si confortava quelli crestiani chi lì eram tromentai per lo nome de lo nostro Segnor messê Ihu. Xe.. Alaora um de li zuxi si dè a messê san Cristofa in la fassa, e san Cristofa ge desse[sic]: "Se mi non fosse crestiano prometote che tosto me vendicherea de questa iniuria che ti me ai faito." Alaora lo beato Cristofa si fichò la soa verga in terra e pregò Ihu. Xe. chi faisse portare fiore, per la quâ cossa VIII M homi tornàm a la fe' crestiana.

Alaora lo ree de quello paize si mandà CC cavaleri per prende messê san Cristofaro e che davanti da ello fosse menao ligao. Alaora li cavaleri andàm e si trovàm Cristofaro stâ in oraciom, e como elli lo vin, si avem grande poira de lê e non ge sapem dî como lo ree mandava per ello. E lo ree ge ne mandò anchora atretanti, e trovàm anchora como ello orava, e elli messimi incomenssàm anchora orâ conseigo. E incontenente che san Cristofa ave orao, si se levà e disse a elli: "Che vorei-vo voi?" E questi ge cointàm tuto lo faito, como lo ree ave comandao che elli lo ligassem e ge lo menassem cossì ligao denanti. E san Cristofa respoze: "Per la vertue de lo meo Segnor messê Ihu. Xe., se e vorò, voi non me menerai ligao, ni desligao."

E li cavarê ge respozem e dissem: "Se ti non vöi venire, va pu unde, perochè noi si semo asai contenti e si diremo a lo ree che non te amo trovao."

E san Cristofa disse: "E' non vögo che cossì sea, anti e' vögo vegnî con voi."

E alaora messê san Cristofa, parlando con lô de la fe' de Ihu. Xe., si se convertin tuti quelli CCCC cavarê al a fe' de Ihu. Xe., e pöa se fè ligâ le main e menâ davanti a lo re. E quando lo ree lo vi, si ave grandissima poira, si che ello cheite in terra. E seando da la soa gente levao da terra non se sentiva. E tornao che ello fo in ello, si se misse a seze e demandò a san Cristofa de lo so nome. E ello ge respoze e disse: "Inanci che fosse faito crestiano, avea nome Reprobio, ma aora e' sum faito crestiano e sum ihamao Cristofa."

E lo ree ge disse: "De unde sei-tu?"

E san Cristofa disse: "Avanti lo batesmo e' era Caneneo, e aora e' sum crestiano."

Alaora lo re disse: "Folamenti te ai misso lo nome de quello chi fo cruciffixo, lo quâ non posando ello mesmo aiasse, za non porà aiâ ti. Adoncha Chaneneo marvaxe, perchè non fai sacrificio a li nostri dee?"

E san Cristofa disse: "Or sum bem arivato che li töi dee som per arte faiti e per homi mortalli."

E lo ree alaora li disse: "A mi pâ che ti sei norigao inter le bestie sarvaige, e però le bestie cossì dixem, e però aora e' te digo che se ti vöi sacrifichare a li mei dei, ti averai da mi grande honore, e se questo non vorai fare, sapi che per serto tu sarai consumao con grandi tromenti."

E non vogando san Cristofa fâ fâ a la soa vorentë, si lo fè mete in prexom. E pöa fè degolare tuti quelli CCCC cavaleri chi eram andaiti per san Cristofa, li quë se eram tuti convertij a la fe' de Xe.. E pöa lo re fè mete doe belissime femene in prexom con san Cristofa, l'una avea nome Nicia e l'atra Aquillina, e promisege lo ree de dage grandissimi doni se elle feissem tanto che elle induxesse Cristofa a peccâ carnamenti. E san Cristofa quando ello le vi, si se butà in oraciom. E quelle vogandollo abrasare, ello se revozè inverso de lor digando: "Che volei-vo voi? E che ve piaxe? E per che caxom sei-vo voi misse

  1. Chi se vedde che o copista o comensa a ese stanco e ciutosto che Xofaro o se mett'a scrive Xofa, ch'a l'è a forma ciu viaxa. G. Musso