Pagina:Marston56.46-133.djvu/120

Da Wikivivàgna

plegamo Segnore nostro e a tie e' semo offerti in de lo to regno. E anchora te plegamo che piaschum chi de noi farà memoria si reseive in terra abondancia de vive e pöa vegnem in cello in la toa gloria se sarà ben confesso e contrito. E anchora chioncha in nesesitate demande lo nostro aitörio e' verò in chauncha atro perigo e lögo seam liberai. Adoncha glorificandote Segnore e apelandote per noi de lo to aitörio seamo degni chiuncha de noi farà menciom a to lozo e reverencia liberali messê in de la toa vertue e mesmamenti de le nostre peccae che noi ne resevemo perdonanssa e depoî questa vita agiamo vita eterna. E anchora te plegamo Segnore che te dega piaxei questo, che in um lögo tuti quatro seamo sepeliti inseme, asochê noi posamo sovegnire a li infermi e a tuti quelli chi sum in alchuna tribulaciom posti, e faram de noi memoria, asochè per questo cognossem che tie ne ai missi in la toa santa gloria."

La quâ pregera e oraciom abiando conpio de dire, si vègne una voxe da lo cello chi disse: "In veritae e' te digo che l'è exaudita la toa oraciom, e cossì farò como ti ai demandao, asochè a tuti sea manifesto como e' v'o daito coroña de vitoria de martirio in cello."

E poi Andriano inperadore abiando faito bem acshadare quello vaxello de ramo e seando bem aseizo, si fè prende beato Eustaxio e la soa dona e li figi, e cossì vivi li fè metere dentro. E cossì a Xe. rendèm lozo e gracia e finìm in paxe in quello martirio. E alaora quelle anime sante fon da angeri portae in cello a la gloria de vita eterna e in quella guiza se partìn da li lor corpi, che solamenti um cavello de la testa ni de nisuna parte de le lor vestimente in de lor corpi non fonom da lo fögo tohai[sic]. Anchora propiamenti paream de lo söno adormentai, e cossì ne fom traiti föra de quello vassello, tanta vertue överà lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. per li söi martori. Donde lo inperao con tuta la soa gente fortementi se maravegavam digando che questo non era staito ni avegnuo niente per santitae, ma per caxom de arte magicha e diabolicha elli eram staiti de lo fögo staiti salvi. Ma la grande murtitudem de lo pövo dixea che veramenti era grande lo Dee de li crestiani. E pöa vegando la nonte[sic] si fon preixi ocurtamenti li lor corpi da quelli crestiani de quello lögo de che pöi de pocho tenpo remanendo la presechuciom de li crestiani, si fo faita una eclexia là unde con grande devociom de lo meize de mazo adì II- la soa festa se feira. Cumpia è l'istoria de questi quatro martiri de Xe. lo quâ è beneito in seculla secullorum. Amen.


Chì se contèm la lezena[sic] de messê sam Cristofaro martiro de messê Ihu. Xe.


Cristoffallo inanti che fosse batezato avea nome Reprobio, ma pössa che fo batezato si ave nome Cristofaro, cossì como quello chi è portao de Xe. in quatro modi: primamenti in sum le spalle otra lo fiume per maceraciom de lo so corpo, in de la mente per devociom, in de la bcha[sic] per conffesiom.

Cristofaro si fo de generaciom Cananeo e si fo de belissima fasone e monto grande, e lo so vizo si era monto teribile, e la soa longessa si era quaxi de XII goa, si como aferma la santa maire Zexia.

Disse che messê santo Cristofaro stagando una vota in camera de um ree, si ge vègne in vorontae de serchâ lo mao principo ò lo mao segnô de lo mondo con lo quâ ello varea[sic] stare, e si andà a stare con um atro ree overo principo, ò chi o se fosse, lo quâ generamenti era tegnuo lo mao pricipo[sic] e segnore che fosse in tuto lo mondo. E quando questo segnô lo vi, si ge piaxè monto e resevello vorentera in soa corte. E anchora questo re avea in soa corte um gigorâ, lo quâ spesa vota cantava a questo ree, e cossì cantando alchuna vota o ihamava lo demonio in lo cantâ che ello fava, de che lo ree, tuta fiâ che ello odiva nominâ lo demonio, si se segnava in sum lo fronte. Esendo Cristofaro prezente questo segnâ che ello fava se ne maravegà e penssà in ello che volea dire questo segnâ. E vogandolo savei, perochè o ge pareiva ato de poira, si ne demandà lo ree digando: "Messê lo re, che vö dî questo segnâ che voi fai cossì spesso?"

E lo ree non vogandogelo manifestâ si disse: "Non è atro."

Alaora Cristofaro si li disse che se no ge lo dixesse, che ello non stareiva pu con ello. De[...]e lo ree alaora ge lo disse che questo ello la[sic] avea senper faito che quando ello odiva ihamâ lo diavo, asochè lo diavollo non pigasse possansa sopra de ello che tropo lo temeiva.

Alaora Cristofaro disse: "Tenitue[sic] che lo diavo te possa nöxe?"

Alaora lo re respoze che si.

E Cristofaro li disse: "Adoncha e' vego che lo diavolo è mao segnor de tie, e pu forte, e pu posente, cognosando mie che ti ai poira de ello, pöi che lo so nome ai temanssa. Adoncha mi sum inganao de tie, inperochè me creiva avei trovao lo mao segnore de lo mondo. E però e' te arecomando a Deo, perochè mie a lo tuto vögo serchare questo diavolo, asochè ello sea mê segnore e mi so servo, si che mie non starò pu conteigo per cossa che ti me feissi."

E partisse alaora da questo ree. E seando per li paixi serchando