Pagina:Marston56.46-133.djvu/101

Da Wikivivàgna

che per Sprito Santo e' l'o za proffetezao, e ello è Segnô posente sorve ogni cossa, e questo è quello chi de cel goardà in terra e odì li lamenti de quelli chi eram inchainai, e si è vegnuo a liberâ li morti. O arvi le porte, ti spusurento inferno, e si intrerà lo Rè de gloria.» E digando queste parolle lo Segnô de la divina magestai si sorvevègne in forma de homo e inluminà tuto lo lögo tenebrozo, e ronpì tuti li ligami de che noi eremo ligai, e ne vexità tuti noi chi semo in stao de tenebre e in onbra de la morte.

Or vegando tuti li ministri de lo inferno la grande claritae de lo lume eterno, tuti se spaventavam vegando intrâ messê Ihu. Xe. in le lor sedie, e dissem: «E' semo tuti vensui e la soa possasa[sic] n'a tuti confoxi. Tu ê quello chi vegnisti con ogni umillitae e ai conbatuo, o Rè de gloria, chi ê staito morto e vivo tu ê quello chi ai portâ la croxe e morto e vivo in la toa morte si tremà tuta la terra, le stelle e ogni cossa criava. Tu ê faito aora libero e destrui tute le nostre legioim, e levine quelli chi eram constreiti da lo primê peccao, e si li torni in lo promê stao. Tu ê quello chi inlumini (quelli chi eram asegai) de divina luxe quelli chi eram asegai in le tenebre de le peccae.» E cossì tute le legiom de li demonei se spaventàm e dissem tuti a una voxe: «Unde è questo Ihu. chi è cossì forte homo e cossì divina magestë sensa machulla e sensa peccao e sensa nisuna pensê rê è intrao in lo nostro termem e si non teme le nostre prexioim, ma o ne trà quelli che amo longamenti tegnui? Fossa che tu ê quello Ihu., de chi era dicto, che per la toa morte de la croxe vnensseressi[sic] tuto lo mondo?»

E lantô lo Segnô de gloria deschasà Satanas e trè föra Adam a la luxe e li atri chi eram in quelle tenebre.

A pöa tuti li principi de lo inferno dixeam: «O Satanas, chi pu voresti fâ cruciffichâ Ihu. Rè de gloria, perchè non serchavi tu avanti la caxom, ma pu ti fosti si ardio che ti lo feisti morî prometando de fallo abitâ con noi in le nostre regioim, e tuto è lo contrario, che ello a voao le nostre regioim e non ge porremo pu habitare[sic], e a rote tute le tenebre de la morte, e a inpie tute le tenebre de luxe e le anime, e l'a conbatuo tuto lo nostro regno, e anchora quelli chi amo in prexom ne menassam. O principo Satanas, tuti quelli che ti aveivi aquisti per lo legno de la dezobediencia, tu li ai aora tuti perdui per lo legno de la croxe, pöa che ti feisti cruciffichâ questo Rè de gloria, tu ai desfaito tuto lo to poi. Or perchè fosti tu si ardio, che ti lo feisti morî senssa nissuna caxom e injustamenti cruciffichâ?»

E stagando li principi de lo inferno in questo contrasto, messê Ihu. Xe. levà la soa man e disse: «Vegine[sic] a mi voi santi mê.» E deprezente tuti li santi fon sote la man de lo Segnô.

E lo Segnô, prendando Adam per la soa man drita, si ge disse: «Adam, paxe sea conteigo e con tuti li töi figi iusti.»

E Adam relegrao disse con grande voxe: «Loao sea voi Segnô, chi m'avei resevoto e chi non avei vossuo chi li mê inimixi se alegrem pu sorve mi. Beneito Segnô mê, e' v'o ihamao e voi me avei respozo.»

E semegeivementi tuti li atri santi se vozem inver lo Segnô e dissem: «Voi Segnô redentô de lo mondo sei vegnuo, como 'o prometesti per la leze, e per li vostri proffeti avei conpia la vostra paxe e avei rechatai per la vostra croxe e per la vostra morte de la croxe, e deseizo a noi e avei traito de le tenebre per la vostra magestae.»

E pöa e' dissem: «Segnô, como voi avei misso lo circhullo de la vostra gloria in cel e avei drisao lo titullo de la vostra croxe in terra, cossì Segnô drisai in questo lögo de tenebria lo titullo de la vostra vertue, asochè la morte non aga pu la segnoria sorve la gente.»

E lantora lo Segnô desteize la soa man e fè lo segno de la santa croxe sorve Adam e sorve tuti li söi santi, e tegando[sic] Adam per la man drita, e' l'insì föra e tuti li atri santi insìm apresso.

E lantô Davit proffeta disse monto forte: «Cantemo a lo Segnô növo canto per le maravegoze cosse che o n'a faite e che ello n'a sarvai con la soa man drita e con lo so brasso sainto. Lo Segnô a feta manifesta la via de la sarvaciom in lo conspeto de la gente e a revellâ la soa iustixia.»

E tuta la murtitudem dixem: «Questa è quella gloria de tuti li söi santi.»

E cossì e' se ne zem con lo Segnô. E Satanas romaze in lo inferno.

Ma a noi e a monti atri fo comandao che noi resusitasemo con tuti li corpi per rende testemoniacia[sic] de la resuresiom de lo nostro Segnor messê Ihu. Xe."

Amen.


Chì se contèm lo sermon de li santi martiri

"Si quis mihi ministraverit honorifichabit con pater meus qui est in celis." Queste parolle prepoze, sum parolle dicte per bocha de messê Ihu. Xe., chi disse: "Chi uncha me ministrerà, soè servirà, lo mê Paire celestiâ lo servirà e lo honorerà". Adoncha e' demo aminist a messê Ihu.