Pagina:Marston.Ms.56.1-45.djvu/1

Da Wikivivàgna

M[C]CCCLXV die pima Octobr.


De lo comensamento de lo mondo.

O dixe in lo libero de Genexis che in lo comensamento de lo mondo Dee creà lo cel e la terra, e la terra era vachua e tuto lo mondo era tenebrozo e lo sprito de Dee si andava sorva le aigoe e tuto lo mondo era como una balla roanda[1] chi fosse faita de monte cosse, cossì como terra, pree, fögo, chi fossem misse inter una concha d'aigoa, e in questo modo era lo mondo.

Disse lo nostro Segnor Dee: "Sea faita la luxe", e incontenente a fo faita. E, quando la luxe fo faita, li angeri fon creai, e Dee vi che la luxe era bona, e alaora o partì la luxe da le tenebre e apellà a la luxe 'jorno' e a le tenebre 'nöcte', e cossì fo creá l'övera e lo comensamento de lo primé jorno.

Disse lo nostro Segnor Dee in lo segondo jorno: "Sea faito firmamento de le aigoe chi parte l'una da l'atra", e fo faito cossì, e fe lo nostro Segnor Dee firmamento, e pössa le aigoe chi eran sorva lo [firmamento] zen de sota e lo nostro Segnor Dee apellà a qello[sic] firmameno[sic] 'sel' e cossì fo faita l'övera de lo secondo jorno.

E lo nostro Segor[sic] Dee disse lo terso jorno: "Seam recogeite le aigoe chi sum jn lo firmamento in um lögo chi paira secho". E cossì fo faito. E jhamà Dee quella secha 'terra' e lo masamento de le aigoe si apellà lo 'mal'. E [vi] lo nostro segnor Dee chi tuto era bon.

Disse lo nostro Segnor Dee: "Inzenere la terra erbe, erbori chi fassem fruto segondo le lor nature e de lor ne romagna semensa sorva la terra". E cossì fo faito. E lo nostro Segnor Dee vi che so era ben. E cossì fo conpia l'övera de lo terso jorno.

Disse lo nostro Segnor Dee lo quarto jorno: "Sea faito grande luminarie in lo firmamento de lo cel chi partissem lo di da la nöte e seam segná de lo di e de lo tenpo de l'ano e si resprendam in lo firmamento de lo cel e aluminem la terra". E fo faito cossì. E lo nostro Segnor Dee fe doi grandi luminari, e lo mao segnorezasse lo di, e questo si è lo sol, e lo menó segnorezasse la nöcte, e questa si è la luna e tute le stelle, e lo nostro Segnor Dee le mise in lo firmamento de lo cel, asochè aluminassem la terra e che elle segnorezassem lo di e la nöte, e fo departia la luxe da le tenebre. E cossì fo conpia l'övera de lo quarto jorno.

Disse lo nostro Segor[sic] Dee lo quinto jorno: "Congregemo pessi in le aigoe e oxelli in le aire e tute vivem", e creà lo nostro Segnor Dee pessi garndi[sic] balemn[e e] de atre generacioim chi tute vivessem in le aigoe segondo la lor natura. E lo nostro Segnor Dee vi che tuto era bem e benixilli e disse: "Cressem e multipichem sorve la terra". E cossì fo faito e conpia l'övera de lo quinto jorno.

Disse lo nostro Segor Dee in lo sexem jorno: "Norige la terra cosse vive bestie e de tuti animai chi vagem sorve la terra e piaschum de la soa figura". E cossì fo faito. E lo nostro Segnor Dee vi che so era bem.

Disse lo Segor Dee: "Fasemo lo homo a la imagem e semegansa nostra chi segoreze[sic] tute le bestie e li animai de la terra".

E samo bem che in quello tenpo Dee non avea figura de homo, ma ello proffetezà da si mesmo che o devea esse figura de homo, e quando o disse: "Fasemo lo homo a l'imagem e semegansa nostra" e inpersò tuti li Zué e li pagaim non vossem so cree.

E lo nostro Segnor Dee fe lo homo de lo pu ví alimento, e so fo de la terra, e non de la pu ferma terra, anti de la pu vil, e so fe per lo travagamento de lo demonio, e creallo perchè ello devesse goardá quella santa gloria che ello havea perduo per la soa superbia.

E, quando l'ave creao, si mise in lé lo sprito de vita, e si lo misse in lo pareizo teresto e e' ge vegnì vorentë de dormí, e si ge trè una costa de lo costao e de quella si formà Dee la femena, e, demente che ello dormiva, si fo motao[sic] in cel

  1. cfr. Fugetta "E rompan l'oggio rando dro barcon." (G. Musso)