Pagina:Comeddie.DeFranchi.1830.djvu/675

Da Wikivivàgna

de teræ truffe. E chi sà cose sarà quella forestera, che a dixe che gh’hò dæto a fede de matrimonio in Barçelon-na.

Dieg. (levandosi il zendale) Avete ragione, signor Tiritoffolo. Io sono il servirore del signor Orazietto, che per servirlo, e secondare i di lui amori, ho dovuto fare questa parte in comedia.

Tirit. Donque, sciô Ghigærmo, questa canaggia m’han misso intr’o mezo. M’han tradio com-me giudda. Han confessao o sò delitto. Intendo, che me sæ fæto[1] giustizia, e che me sæ mantegnua a parolla a mì, e a mæ poære, e façço a mæ protesta in forma. Altrimenti e çettera.

Ghig. Caro sciô Tiritoffolo, hò capio tutto; e son persuaso, che non aveì tutti i torti. Ma cose ghe posso fâ. Da quanto sento mæ figgia a l’è inamorâ de questo bello zoveno, zà da molto tempo. Sò signoria (additando Orazio) ghe corrisponde. Dall’atra banda veddo che tutti da o prim-mo all’urtimo ve tegnan per un vero Tiritoffano. Non diggo migha che o seggæ; ma meteive un poco a man zù pe o pêto. Ve pâ de poeive mette a o confronto do sciô Oraçietto?

Tirit. (in furia) Donque andæve a fâ squartâ tutti quanti sei, che marviaggio l’ora e o ponto, che son partio de Borzonasca pe

  1. fæta