Ms. Marston 56/De lo testamento vegio e növo/Chì se contèm como li figij d'Issael se partìm e zem a lo dezerto de Pellim

Da Wikivivàgna
Manoscrito Marston 56, 1465: De lo testamento vegio e növo
Chì se contèm como li figij d'Issael se partìm e zem a lo dezerto de Pellim
tra parentexi quaddre e lettie da azonze, tra parentexi tonde quelle da esponze, lasciao a tirde in sciâ n, in corscivo i atre ligatue, in appexe i azonte posterioî, azonto maiuscole, pontezatua e diacrittichi segondo a prononçia zeneize do '700 (descrita da-o Prien), acento aguçço = vocale longa, acento grave = vocale curta, ö = œu, ë = æ, e’ = pronomme sogetto de I e III pers. scing. e pl., ‛o = pr. sog. II pers. pl.

[p. 12r modifica]

Chì se contèm como li figij d'Issael se partìm e zem a lo dezerto de Pellim.

Quando li figij d'Issael se partìm e' zem in Epelim, unde era doze fontane de bone aigoe e setanta parmi chi favam datari, e lì e' stetem, e pössa e' se partìm e zem in lo dezerto, e so fo a li II-IIII di de lo segondo meize depoí che elli se partìm de Egito. E incomensàm a mormará[sic] incontra a Moizes e Aron, inpersochè e' non aveam da mangiá, e dixea: "Voresse lo nostro Segnor Dee che fossemo morti per le soe maim in la terra de Egito, quando e' stamo sorve le pignate de carne e mangiamo lo gram a grande abondancia, e aora e' morimo de fame in questo dezerto."

E lo nostro Segnor Dee odì lo mormoramento de lo pövo e ge disse: "E' ve farò vegní pan da sé chi ve sacierà de tute cosse, e de quello piaschum ne debia prende tanto quanto ge farà mesté e non pu, persochè ve vögio proá se 'o anderei dritamenti a la më fe, e quando o verà a lo setèm iorno, si ne cogei doa tanta, asochè n'agiai per doi jorni, chè in lo sabo 'o dei feirá, persochè 'o non ne troverei niente in quello jorno".

Alaora Moizes disse a lo pövo so che "a lo vespo 'o saverei so, che lo nostro Segnor Dee verà a lo matim e si veirei la soa gloria, e sapiai che ello a odío la vostra mormoratiom e chi e' semo mi e mé frë Aron che voi mormorë contra de noi".

Lantora Moizes disse a Aron: "Va e di a li figij d'Issael che elli se inzenogem davanti a lo nostro Segnor Dee chi a odío lo lor crio".

E Aron congregà tuto lo pövo. Or la gloria de Dee aparse in figura de nuvera.