Pagina:Marston56.157-187.djvu/12

Da Wikivivàgna

norigava una crava pisena sarvaiga, e quando ella vègne a cresse, senper che ella andava a passe e che ella trovava de le crave sarvaige a voreiva andasene con elle. E lo richo homo se ne acorsse e fè ocir tute le crave sarvaige chi se trovavam per lo dezerto. E cossì cazerea che, se ti vegnissi aora comeigo in lo dezerto, to paire farë ocir tuti quanti crestiani se trovassem per lo dezerto, e persò o covem che ti romagni fin a serto tenpo e quando questo paize fosse adrisao a bon stao, lantora ti poreissi lassâ e abandonâ ogni cossa."

E lantora Joxaffà incomenssà anchora pu a pianze e disse: "Piaxe a Dee che cossì sea, ma dame lo santo batesmo, e poa prendi so che bezoga[sic] per ti e per li toi conpagni e vatene a la goardia de Dee."

E Barllam disse: "De lo santo batesmo te aparegia de reseive, ma de le toe richesse che ti di che e' prenda, como po esse che li poveri degem dâ a li richi? Ma li richi dem dâ a li poveri! E sapi bem che noi semo richissimi, persochè noi amo desprexiao lo mondo e amo faito tezoro in cel. Ma quelli chi a le richesse de questo mondo poveri se pom piamâ, persochè non sum mai sàsei. Ma queste toe cosse dàle a li poveri per amor de Dee, e aparegate de armâ de le arme de lo Sprito Santo, e senzite de la santa castitae e vestite de vestimenta de dritura, e sei cassao de santi Evangerei, e in la toa man porta lo schudo de la santa fe e per tuto sei bem armao per poi contrastâ con lo principo de li demoneij, e a le vañe cosse de lo mondo."

E poa o lo menà a una bella fontana chi era in lo paraxo e disse a Joxaffà: "Figior mê, tu dei cre che lo Figior de Dee deseize in terra per la nostra sarvaciom, e preize carne de la Vergem Maria, e non serchâ como se fosse, che a la nostra umanitae pa tropo grande maravegia, ma apè de Dee non è nissuna cossa inposiber persochè l'è Segnô de la natura. E dei fermamenti cre che ello fo Dee e homo, soè homo in semeganssa sensa peccao, e Dee per posanssa, per recoverâ la umana natura chi era cheita per lo peccao de Adam, e persò o sofersse morte a passiom, e lo tersso jorno o ressusità e montà in cel e dè vegnî a zuigâ li vivi e li morti, e darà a piaschum segondo la soa hovera."

Or queste e monte atre e semegeive parolle disse Barllam a Joxaffà, e poa che o g'ave dicto tuto e ameistraollo de como ello devea viver, si lo batezà in quella fontana in nome de lo Paire e de lo Figo e de lo Sprito Santo amen. E incontenente, como ello fo batezao, o fo tuto aseizo de amor de Dee. E poa Barllam in lo dicto paraxo cantà la santa messa e cominigà Joxaffà. E l'atro jorno disse Barllam a Joxaffà como ello se ne voreiva tornâ a lo so ermito. E Joxaffà incomenssà fortementi a pianze. E Barllam lo incomenssà a confortâ e dissege como in breve tenpo e' sareivam conpagnoim e stareivam inseme. E Joxaffà non lo vorea pu tegnî con ello, temando de lo so paire. E lantora ello ge demandà una gracia e pregàge che ello ge deisse lo selisso che ello portava a la carne per so arecordo, e che o pigasse da ello quarche atra cossa perche e' l'avesse caxom de arecordasse de ello. E Barllam ge lo dee. Or ello vegando lo grande pianto che o fava per la soa partenssa, si se misse a l'oraciom e disse: "Segnor Dee Paire onipotente chi inluminasti lo segno[sic] e chi ai faito questa creatura e aillo a ti convertio, e' demando gracia a la toa mizericordia per questa creatura che ti ge dagi a fâ fruto de dritura, e che ello sea defeizo da le tentaciom de li demonei e da la carne e da lo mondo, e che da lo vostro aitorio o non sea abandonao, e mostraige semper fâ a la vostra vorentë, e fai che o sea partisipo comeigo in lo vostro regno, lo qua è beneito in seculla secullorum amen."

Or faita la oraciom ello se levà e dè la paxe a Joxaffà e poa o lo arecomandà a Dee, e partisse da ello, e tornasene in lo so solitario monto alegro regraciando senper lo so Creatô.

Or quando Barllam fo partio, Joxaffà romaze con grande lagreme e si se misse a la oraciom e disse: "Segnô mê Ihu. Xe. loao sei-vo senpermai Segnô, e' sum romazo soreto e orfano de Barllam chi me ameistrava, per che Segnô piaxeve senper in lo mê aitorio e goardai lo mê cor e daime gracia che oserve li vostri comandamenti e adirsëme[sic] asochè vage senper per la drita via. Segnô como voi vei e' sum monto frager e a fâ bem e' non sum suficiente, ma la vostra mizericordia me deffende e me meñe per la stra de la sarvaciom, asochè a la mea fin sea tuto faito a la vostra vorentë."

E poa Joxaffà romaze in grande astinencia, oracioin e zozuni, e stagando cossì o fo dicto a lo ree Avenir como Barllam era staito in forma de um merchante a parllâ con Joxaffà e como ello lo avea faito perfecto crestiano. E quando lo ree sape so de so figio o non se poreiva cointâ la tristessa che ello ne ave. E incontenente o mandà monti cavarê a serchâ Barllam per voreillo fâ morî, e non lo poem trovâ como piaxè a Dee. E lantor lo ree ze a lo paraxo per vei se per parolle ello poisse tornâ so figio a la promera seta. E quando Joxaffà vi so paire, si ge ze incontra, ma lo paire non lo vosse baxâ como e' l'era uzao de far, e asetasse con ello e dissege: "Figior mê, che cosse sum queste che o odîo dî de ti, de che e' me ne sum monto travagiao? Che e' non so che è da fâ ni dî, che non fo mai homo che de la nassiom de um figio avesse tanta alegressa quanta e' avi de ti penssando de avei de ti grande consolaciom. E ai-me levâ la mente e misso me ai in grande tribulaciom e angustia, e monto rê consego ai avoto a lassâ li grandi ornamenti de li nostri dee e t'ê daito a servî un atro Dee. E perchè ai-to feto so, che ti me ai levao ogni speranssa, che ti deveivi esse lo bastom de la mea vegessa e deveivi segnorezâ depoî mi, e la raxom vo bem che ti debi si cre a lo mê consegio, e non dei vorei cre a um homo strangê che ti non sai chi o se sea, e chi t'a consegiao de lassâ la via de le alegresse, e t'a mostrao andâ per la via aspera e dura, e si me crao asai che ti non temi li nostri dee chi me pa che e' seam monto irë contra de ti, e li quë t'am faito nasse in questo mondo per la mea pregera, e ti ge ne rendi ta canbio, chi li abandoni per um chi per le soe maricie fo cruciffixo. Ma avegnachè ti agi falio tanto, ti poi tornâ a la soa mizericordia e elli cossì como mizericordioxi si te perdoneram."

E quando Joxaffà ave inteizo so paire, o se arecordà de la parolla che desse lo nostro Segnor Dee in lo Evangerio: "Non stage ocurta la vostra luxerna, ma stage ata asochè quelli chi passam abiam luxe." E poa o disse a lo paire: "Paire mê, so che e' o faito e' non te lo vogio asconde. E' sum futo da le tenebre e si sum vegnuo a stao de luxe, e si o lassao ogni erô e si sum prevegnuo a stao de veritæ. E si o abandonao lo demonio e servo me sum faito de Ihu. Xe. Figior de Dee vivo. E si crao in lo Paire e in lo Figio e in lo Sprito Santo, lo qua è ternitae e è um