Pagina:Marston.Ms.56.1-45.djvu/27

Da Wikivivàgna

lo tezoro ni lo goarnimento de lor mogié ni de loi figij, e per aspeitá che Moizes vegnisse. Ma elli, como quelli chi eram infiamai de má vorei, si fem incontenente quello che ge avea domandao. Alaora Arono fe amugiá tuto quello oro in um mugio e pöa o lo butà inter lo fögo tuto fozo inter una fornaxa ardente, e incontenente o ne fo formao um vello d'oro cossì bem fëto como ne poise esse um atro. E quando li figij d'Issael lo vim si resprendente, si dissem a Aron: "Questo è lo to Dee chi te trè de terra de Egito".

E quando Aron lo vi, si fe fá um otar davanti quello vello e si disse a grande voxe: "Deman sarà la festa de lo nostro Segnor Dee".

E l'umdeman e' se levàm la matim e offerssem le lor offerte a lo vello como dee, e mangiàm e bevèm con grande solaci davanti a quello vello.

Or stagando cossì lo pövo in questo solasso, lo nostro Segnor Dee disse a Moizes: "Desendi de lo monte, chè lo to pövo che ti traisti de Egito si am peccao e si sum tosto insij de la via che ti ge mostrasti, che elli am faito um vello de oro lo quá adoram e si ge am faito offerta, e si dissem: «O' Issael, questo è lo to dee lo quá n'a trëto de la servitudem de li Egiciem»". E pöa lo nostro Segnor Dee disse: "E' vego bem che questo è um duro pövo, ma una fiá la mea ira sarà contra de lor, e si te farò segnó sorve una atra gente monto mao e pu nober de questa".

Alaora Moizes se butà davanti a lo nostro Segnor Dee e fe oraciom davanti a lo nostro Segnor Dee e disse: "O' segnor Dee, perchè vöi-tu che la toa ira sea contra lo to pövo, lo quá tu treisti de terra de Egito con grande faticha e vertue? Dosegnó[sic] non sea cossì, asochè li Egicim[sic] non possam dí chi tu ai traito li figij d'Issael de Egito per menáli a ocí in lo dezerto, asochè elli fossem destruti föra de la lor terra, per che, Segnó, e' te prego che ti ge perdoni le lor peccai e arecordate, Segnor, la promissa che ti faisti a lor paire Abram, Izach, Jacob, a li quë ti zurasti che ti murtipichereisti la lor semensa, cossì como le stelle de lo csel e como la rena de lo mar, e che a lor ti ge daresti tuta la terra de Canaam per senpermai".

E quando Moizes ave faito la oraciom inver lo nostro Segnor Dee o non vosse fá má a lo pövo che ello avea dicto de fá, e ave pietë de lor. E faita che ave Moizes la oraciom, si deseize zu de lo monte, e aduxea le doe tore in man, le quë eram scripte e faite per övera divina. E in quelle tore era letere scripte chi dixeam li X comandamenti de lo nostro Segnor Dee. E desendando Moizes zu de lo monte, Joxuè odiva la bruda che fava lo pövo, e disse a Moizes: "E' odo grande remó de batagia in l'oste".

Respoze Moizes: "Quello che fanon non è remó de batagia, ni voxe de casar, ni de fuzí, anti sum voxe de cantoi chi am grande alegressa".

E quando Moizes fo deseizo zu de lo monte, ello se acostà a lo pövo e vi lo vello de l'oro che elli aveam faito per che elli cantavam e balavam, de che Moizes ave grande dolor e ira, e ferì de quelle doe tore de prea ch'e' l'aveiva in man contra una prea de la montagna, si che le fraxelà tute lì rente a la montagna. E pöa o vègne a lo velo de l'oro e si lo bruzà[sic] tuto quanto e fello limar cossì como sene e povere, e pöa o lo fe butá inter um fiume chi era lì rente a lo monte, a[sic] pöa o fe beive de quella ëgoa a tuti li figij d'Issael, e pöa o disse a Aron: "Che te avea faito questo pövo che ti ai faito peccá cossì mortamenti?"

E respoze Aron: "Lo nostro Segnor Dee non sea de questo fellon contra de mi, che ti cognosi bem che questo pövo è ré e pi[sic] de superbia e si am morto um chi ti avei lasao comeigo, e pöa e' vègnem a mi e si me dissem: «Fane um dee(e) chi ne governe e chi ne gie, chè noi non samo umde sea andaito questo Moizes chi ne trè de Egito, ni che de ello se sea devegnuo.» E si ge dissi che tuti quelli chi am oro ni argento, si me l'adugem tuto quanto, e quando e' l'avi, si lu[sic] bruzai[sic] inter lo fögo, e incontenente ne insì quello vello".

E Moizes si goardà e vi che lo pövo era tuto desperao perchè Aron li avea faiti despogiá per lo pocho intendimento chi era in lor. E Moizes se ne ze in la parte de l'oste e crià fortementi e disse: "Tuti quelli chi sum de la parte de lo nostro Segnor Dee si se acostem a mi".

E se acostà a ello tuto lo pövo de Levi.

E alaora Moizes ge disse: "Lo nostro segnor Dee ve comanda che voi pigië le vostre spae in man e che voi andai per mezo