Pagina:Italien112.pdf/28

Da Wikivivàgna

a le quae ello si dixe: "O falace, o face richece sovra tute le atre chose; e v'o amao; la mea speranca in voy he avea metuo. Aora che sum in ultima necesitae constituio, da voi e si sum abandonao; et imperçò voy depoý mi no ve laserò, ma denanci da mi ve manderò." E de prexente fe mandá perli poveri, e quello avei tuto lo dè per l'amor de m[es]é Ih[es]u Chr[ist]e. Fo eciamde un servo, chi tanto amava lo se segnó, che lo segnó Dé no chognoseiva. Caso vegne che questo fo in ponto de morte; manda per lo segnó e dixe: "Segnó mé, he si t'o tanto amao, in ti si o metuo tuta la mea speranza. Aora e si sum in ponto de morte, per che, segnó, no m'ai?" E quello si respoxe: "Fiio, munte e mu[sic]te chose e si spendeirivan per liberarte, ma e no sum de tanta possanza che e te poesse aitoriá". E lo servo dixe: "E nisum, segnó mé, chi me posse guarrí?" Respoxe: "No, nisun, noma lo segnó Dé". "E chi e questo?" E quelle[sic] responde: "Quello chi e creao e conservao de tute le chose de lo mundo". E lo fante dixe: "Et eo a quello tuto quanto me dago, e la mea speranza in si meto"; e de presente fo faito san; e tuto quanto a serví Dé ello se dè.

La terza chosa chi ne dè move a avei questa sperança, si e la utilitae da si causá. Inprimeramenti, la speranza in le cose dubie et perigorose ella si he firmativa, per la qua ella si he asemeiá a l'anchora, la qua si ten la nave segura e forte da li venti e da le grande fortune. Anchora la speranza de ogni doró e mitigativa. Anchora la speranza si he d'ogni ben promotiva; che tuti li lavoranti, tuti li mercanti, tuti li penitenti, tuti li oranti si stan in speranza, e in speranza se va roando chosi quomo la roa ogni natura humanna, segondo che dixe un savia[sic]: "Intorno, intorno la rota votando, atri descendendo, atri muntando, e tuti questi in speranza viven", e sufficia.



la misericordia de Dé. E no sai-tu ben, che ello dixe: "No voio la morte de lo peccao, ma voio che ello se convertissa e viva". No sai-tu ben, che ello e vegnuo a receive a morte e passium per li peccaoi? Perche duncha desperi? No sai-tu ben che in desperarse si se fa soma iniuria a Dé, e no cree che Dé sea? Con zo sea chosa che cascuna creatura con viva voxe si dixe: "Che Dé salve lo desperao!". Attendi, ti chi te desperi e chi meti [le arm]e per ocíte; chi te move a la morte? Certo che tu pensi de fugí penna, ma odi, misero, tuto te verà in contrario; che inprimeramenti, de penna picena tu anderai ad penna maxima, de leve a gravissima. In questa vita e fame, e li fame acerbissima; chi, si e see, e in monte guixe noi se la possemo levá; ma li, tu no porai avei una stiça d'aiga; chi e freido portaber, ma li si e inportaber; chi cado portaber, li cado inportaber; chi noi amo lo só, li averai lo fogo; chi avemo arcuin soraci, li continuamenti averai tormenti; chi scivá possemo lo cado, ma li, voiai o no voiai, sempre cum voi lo fogo portai; chi apena che noi possemo portá la penna de purexe, li de necessita' voi porterei la pena de li serpenti; che[sic] noi semo servi de li omi, li voi serei servi de li demonii; chi se trova chi se trova misericordia, de là nisuna misericordia se trova; chi le penne se son tempera', li mai nu mancha. O misero, atendi che [de] penna transitoria tu vai ad pena eterna; duncha, no te vogi desperá per le penne che se segue tante.