Pagina:ASLSP.VI.1868.A.Vigna.djvu/373

Da Wikivivàgna
DOCUMENTO CXLVI.

Gli Armeni stabiliti in Caffa chiedono ai Protettori che vogliano confermare Nicoloso Bonaventura nell'ufficio di capitano del bazar e dei borghi di quella città.

1455, 6 agosto (Filza di Caffa, n. 63)


(Extra) Magnificis et potentibus dominis protectoribus comperarum sancti Georgij, dominis Caffe totiusque Maris Majoris et Januensium in imperio Gazarie etc.

(Intus) Magnifici e possenti segnor. E' vogiamo crede che a la segnoria vostra non sea manifesto de monti laironìci, li quae per lo passao sun staeti comissi in lo bazar e li burghi de questa vostra citae per deffeto de le cattive e peigre goardie de li capitanei passai in forma che grandi dani a portao li poveri butegae. Or pu da lo meise de zenar fin ancò dij, lo bazar e li burghi sun staeti segurissimi e sensa dano per le solicite e grande goardie le quae sun staete faete di e nocte per messer Nicheroso Bonaventura, chi per questo tanto tempo e staeto capitaneo per via de acato e cum grande nostre ortatioin e pregere. Persochè de lo anno passao questa nostra citae si fo circundà da Turchi e Tartari, e ello cum cinquanta e alcunna, sia sessanta, homi, a le speize soe de pan e vin, a faeto per tuti li bizognozi loghi de la terra maravegiose goardie cosi de jorno come de nocte.

Occorre a lo presente che la magnifica segnoria vostra a electo e mandao novo capitaneo a lo borgo e bazar, lo qu(o)a, ni etiamdee altri, averan così bonna pratica de lo parlar gregesco e tartaresco como lo dicto messer Nicheroso, ni le bonne usanze le quae sun necessarie a lo capitanègo, ni ancora averan la lor personna cossì habile e vigilativa como a ello, lo qu(o)a la nocte semper vegia e sta cum li ogi aperti a la goardia de li povi. Unde a tuti noi ben gradiva e piaxeiva ello como ben degno capitaneo a si faeto officio, persochè in tute le soe vexende e' l'è homo ben pratico honora... e liberar, esiam el a gratia.... non forsa ni injuria ni mangareza ni aroba ni villaneza lo povo. A lo grande fa bonna raxon e a lo picceno, cum tuti è piaxente e gratioso.

Adoncha humilementi . . . segnoria vostra chi se degno de vorei donar a lo dicto messer Nicheroso lo capitanègo de li dicti burghi per quello pu